Vissa delar av forumet är endast tillgängligt för registrerade användare. Det är kostnadsfritt att registrera sig på forumet. Vänligen Logga in eller Registera dig för att ta bort detta meddelande.
Detta forum använder cookies
Detta forum använder cookies för att lagra din inloggningsinformation om du är registrerad, och ditt senaste besök om du inte är det. Cookies är små textdokument som lagras på din dator; cookies som sätts av detta forum kan endast användas på denna webbplats och utgör ingen säkerhetsrisk. Cookies på detta forum spårar också de specifika ämnen du har läst och när du läste dem senast. Vänligen bekräfta om du accepterar cookies.

Du kan när som helst ändra dina cookie-inställningar via en länk längst ner på sidan.

Trådrankning:
  • 0 Vote(s) - 0 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Kylskåpet går inte på gasol
#11
Det här krånglade faktiskt första gången redan förra sensommaren. Men sen har det gått ibland och ibland har det räckt att knacka lite på det, så har det hoppat igång.
Men nu bestämde jag mig för att gå till botten med var orsaken verkligen var.
[-] Följande 1 användare säger tack till dig apersson850 för detta inlägg:
  • Sokrates
Svara
#12
Så där, ihopsatt igen. Givetvis en plastmutterbit som M3-gängan inte ville dra i mer när spisen skulle tillbaka, och en plastbricka till glaslocket över spisen som gick sönder. Men i stort sett överlevde allt. Dessutom har jag nu sett hur man gör för att byta ut givaren till belysningen i skåpet. Den vill inte riktigt heller, nämligen, sen ett bra tag tillbaka. Får tända med en separat magnet.
[-] Följande 1 användare säger tack till dig apersson850 för detta inlägg:
  • Sokrates
Svara
#13
Det är alltid något som ska trilskas. Många lösningar i en husvagn är onödigt klena och plastiga. Men så blir det när vikt och låg produktionskostnad är ledord

Skickat från min moto g(8) power lite via Tapatalk
Svara
#14
Allt måste ju vara lätt.
Svara
#15
Så är det. Lätt i vikt, lätt att ta sönder
Ha en fin helg nu

Skickat från min moto g(8) power lite via Tapatalk
Svara
#16
Tack, det har vi, med besök av barn och barnbarn.
Funderar på lite Landöncamping i sommar.
[-] Följande 1 användare säger tack till dig apersson850 för detta inlägg:
  • LMC400
Svara
#17
Funderade lite - det svar LMC400 fick från Fogas tyder på att det köps en och annan nockströmställare till Dometic kylskåp helt i onödan då, eftersom den är lätt att öppna och putsa till så den fungerar igen. Lätt att sätta ihop efter delningen också.
[-] Följande 2 användare säger tack till dig apersson850 för detta inlägg:
  • LMC400, Sokrates
Svara
#18
Uppmuntrad av att jag fick igång gasoldriften, och att jag under tiden jag höll på med det såg att det är ganska enkelt att byta givaren till belysningen i skåpet, har jag nu beställt en ny sådan också. Hittade ett ställe med sansad fraktkostnad (inte tusen kronor, som det var om den skulle skickas från Storbritannien).
[-] Följande 3 användare säger tack till dig apersson850 för detta inlägg:
  • LMC400, Sokrates, yngrot
Svara
#19
(2023-07-08, 20:07)apersson850 Skrev: Tack, det har vi, med besök av barn och barnbarn.
Funderar på lite Landöncamping i sommar.
Ta med fiskespö och vada ut efter en fin öring också. Lite varmt i vattnet kanske men platsen är fin. Härligt i början av säsongen (jan-april) när det är svalt och dimmigt[Bild: a89b2956bf1e0c12b97ecb01a4ce6b6f.jpg][Bild: 54c3a1166ab5566f660f7e97e6d1c592.jpg]

Skickat från min moto g(8) power lite via Tapatalk
Svara
#20
På tomten som har ett vitt hus med en vinkelutbyggnad, det huset som ligger längst till höger i bilden, har jag tillbringat en hel del dagar. Där låg förr en väldigt liten stuga, nästan liten som en husvagn. Man gick in genom dörren rätt in i köket, som låg i en gång med köket till vänster (in mot land). Till höger fanns ett sovrum med några våningssängar. Fortsatte man genom köket kom man till vardagsrummet, som var ganska litet och närmast kvadratiskt. Sen var det slut på det huset.
För några år sedan "renoverades" det genom att bygga ett nytt hus ovanpå det gamla. Man får inte bygga nytt, nämligen, men reparera gamla kan man göra. Idag ägs det av en av mina nästkusiner.

Men det är inte där jag brukar campa nuförtiden, utan nere vid hamnen. Där ligger min mormors födelsehem, som nu ägs av en kusin till min mor.
När jag står där kan det se ut så här.

   
[-] Följande 3 användare säger tack till dig apersson850 för detta inlägg:
  • LMC400, Sokrates, yngrot
Svara


Växla forum:


Forummedlemmar som tittar på denna tråd: 2 Gäst(er)