Vissa delar av forumet är endast tillgängligt för registrerade användare. Det är kostnadsfritt att registrera sig på forumet. Vänligen Logga in eller Registera dig för att ta bort detta meddelande.
Detta forum använder cookies
Detta forum använder cookies för att lagra din inloggningsinformation om du är registrerad, och ditt senaste besök om du inte är det. Cookies är små textdokument som lagras på din dator; cookies som sätts av detta forum kan endast användas på denna webbplats och utgör ingen säkerhetsrisk. Cookies på detta forum spårar också de specifika ämnen du har läst och när du läste dem senast. Vänligen bekräfta om du accepterar cookies.

Du kan när som helst ändra dina cookie-inställningar via en länk längst ner på sidan.

Trådrankning:
  • 0 Vote(s) - 0 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Vår nya mini-glasfiberhusvagn
#51
Välkommen till forumet Rikard.

Jag kommer inte ihåg hur mycket det gjorde på priset att jag valde bort kylskåpet. Det jag kommer ihåg är att det kostade 50 EUR extra för dörren och hyllorna där kylskåpet normalt sitter, jämfört med ett "tomt håll". Det var bara vissa saker som man kunde välja bort, enligt fabriken i Polen. 

Eftersom du vill ändra mer än vad fabriken kommer att vilja leverera, så tror jag att det kanske vore lämpligare att leta efter en begagnad vagn. Det brukar finnas begagnade vagnar till salu i Nederländerna till överkommliga priser (www.marktplaats.nl). Om du köper en begagnad vagn i Nederländerna så skall du veta att släp- och husvagnar med max 750 kg totalvikt är oregistrerade. Om vagnen är bygd i Polen innan Polen blev EU-medlem kan det bli lite knepigare att registrera den i Sverige, vilket du bör kolla upp.

De två 12 liters vattendunkar som jag har satt in i vagnen fungerar väldigt väl för oss. Det är bekvämt att enkelt kunna flytta den dränkbara pumpen mellan dunkarna när vattnet tar slut i den ena. Om vi står på en plats med möjlighet att fylla på med färskvatten kan jag ta den ena dunken och gå och fylla på den medan "tanten" fortfarande har vatten när hon lagar mat. Vi klarar oss bra med storleken på vattendunkarna för matlagning, disk, tandborstning, etc. Vi dricker vanligtvis flaskvatten, vilket gör att vattnet i de båda vatten dunkarna i husvagnen räcker längre.

Jag kan inte med säkerhet säga hur köksdelen är fastsatt, men jag tror att den är skruvad i träreglar som är ingjutna i glasfiberkarossen. Köksdelen i nyare vagnar med min planlösning är lägre än i de äldre vagnarna. Dom har gjort det enkelt för sig och ha samma höjd på alla kökskabinetter oavsett om dom är monterade under framfönstret eller som i min planlösning på långsidan utan något fönster. Jag hade önskat att kökskabinetten i min planlösning hade varit högre, så som är fallet i de äldre vagnarna, så man hade fått en bättre arbetshöjd, vilket även skulle innebära mer förvaringsutrymme då skåpen blir lite högre.
”Jag kanske ogillar din åsikt men jag försvarar med näbbar och klor din rätt att uttala den.”
[-] Följande 2 användare säger tack till dig Sokrates för detta inlägg:
  • LMC400, Månsson
Svara


Meddelande i denna tråd
Vår nya mini-glasfiberhusvagn - av Sokrates - 2017-08-27, 00:08
RE: Vår nya mini-glasfiberhusvagn - av rikfo - 2018-08-23, 12:08
RE: Vår nya mini-glasfiberhusvagn - av Sokrates - 2018-08-23, 13:08
RE: Vår nya mini-glasfiberhusvagn - av rikfo - 2018-08-24, 16:08

Växla forum:


Forummedlemmar som tittar på denna tråd: 1 Gäst(er)