Vissa delar av forumet är endast tillgängligt för registrerade användare. Det är kostnadsfritt att registrera sig på forumet. Vänligen Logga in eller Registera dig för att ta bort detta meddelande.
Detta forum använder cookies
Detta forum använder cookies för att lagra din inloggningsinformation om du är registrerad, och ditt senaste besök om du inte är det. Cookies är små textdokument som lagras på din dator; cookies som sätts av detta forum kan endast användas på denna webbplats och utgör ingen säkerhetsrisk. Cookies på detta forum spårar också de specifika ämnen du har läst och när du läste dem senast. Vänligen bekräfta om du accepterar cookies.

Du kan när som helst ändra dina cookie-inställningar via en länk längst ner på sidan.

Trådrankning:
  • 0 Vote(s) - 0 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Långsam vattenburen värme som blev snabbare.
#50
Jag härjade ju med luftkanalerna vid både "fören o akterfönstret i min Cabby. Skivan till mittensoffan fram var fastskruvad dikt mot framvägen så där var det ju omöjligt för varmluften att stiga uppåt. Flyttade den bakåt och fixade även till de tunna skivorna som ska leda kalluften från golvet till radiatorn. När jag sen provkörde kom det skapligt med varmluft, hurra tänkte jag....
Nyss var jag ute två nätter igen o wildcampade i ca 14 minusgrader. Varmt o skönt. Men det knepiga är att det kommer absolut noll varmluft upp vid framfönstret! Radiatorn går längs hela framväggen, och den blir rejält het. Hela systemet blir ca 60 grader om jag kör länge på enbart 2 kw elpatronen, gjorde det dygnet innan jag stack ut. Med gasolpannan på blir det mkt hetare ändå. När jag stod kvar hemma på elvärmen var det ca 11 minus ute, och då fick jag typ 21 grader i vagnen fast elpatronen o cirkpumpen var igång oavbrutet. Några grader kallare så hade inte 2 kw räckt till. Med gasoltillskott blir rören så heta att mina digitatermometrar ballar ur. Jag kollade förstås framväggen o soffan. Det är hur tydligt som helst fri väg från golvet och upp genom radiatorn. Den är inte full i dammtussar heller. Men absolut ingen varmluft kommer upp den vägen. Mycket irriterande. Det här trotsar naturlagarna. Sad
Ett nytt inlägg i gruppen : "VI SOM ALDRIG HÄNGER AV HUSVANGEN".
Att åka bil utan husvang är inte att åka bil.   Huh Undecided    
Svara


Meddelande i denna tråd
Långsam vattenburen elvärme? - av LMC400 - 2020-11-20, 18:11
RE: Långsam vattenburen värme som blev snabbare. - av Ljusne-Håkan - 2021-01-30, 21:01

Växla forum:


Forummedlemmar som tittar på denna tråd: 3 Gäst(er)