Vissa delar av forumet är endast tillgängligt för registrerade användare. Det är kostnadsfritt att registrera sig på forumet. Vänligen Logga in eller Registera dig för att ta bort detta meddelande.
Detta forum använder cookies
Detta forum använder cookies för att lagra din inloggningsinformation om du är registrerad, och ditt senaste besök om du inte är det. Cookies är små textdokument som lagras på din dator; cookies som sätts av detta forum kan endast användas på denna webbplats och utgör ingen säkerhetsrisk. Cookies på detta forum spårar också de specifika ämnen du har läst och när du läste dem senast. Vänligen bekräfta om du accepterar cookies.

Du kan när som helst ändra dina cookie-inställningar via en länk längst ner på sidan.

Trådrankning:
  • 0 Vote(s) - 0 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Frågor och funderingar runt Alde Comfort
#35
Hej alla!

Jag har en Alde 2910 Junior som läcker glykol. Undrar om någon kan berätta eller visa hur värmeväxlaren är byggd? 
Är det en mantel runt skorstenen? En skiss eller helst en bild på en uppskuren panna skulle vara riktigt intressant.

Just nu har jag liten möjlighet att själv undersöka då vagnen står undanställd och är svåråtkomlig.

Gasolbrännare och reglermekanism fungerar alldeles utmärkt, problemet är att glykolvattnet "försvinner". 
Alla slangar, rör och konvektorer är kollade och läckagefria, läckan måste således finnas i pannan och nu förbereder jag vidare åtgärder genom att försöka få kunskap om pannans konstruktion.

//Bengt
Svara


Meddelande i denna tråd
RE: Frågor och funderingar runt Alde Comfort - av Sunnyslope - 2022-05-06, 15:05

Växla forum:


Forummedlemmar som tittar på denna tråd: 2 Gäst(er)