Vissa delar av forumet är endast tillgängligt för registrerade användare. Det är kostnadsfritt att registrera sig på forumet. Vänligen Logga in eller Registera dig för att ta bort detta meddelande.
Detta forum använder cookies
Detta forum använder cookies för att lagra din inloggningsinformation om du är registrerad, och ditt senaste besök om du inte är det. Cookies är små textdokument som lagras på din dator; cookies som sätts av detta forum kan endast användas på denna webbplats och utgör ingen säkerhetsrisk. Cookies på detta forum spårar också de specifika ämnen du har läst och när du läste dem senast. Vänligen bekräfta om du accepterar cookies.

Du kan när som helst ändra dina cookie-inställningar via en länk längst ner på sidan.

Trådrankning:
  • 0 Vote(s) - 0 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Veckans bild 2020
#31
(2020-03-02, 09:03)Sokrates Skrev: En ny vecka har tagit vid och det är dags att utse förra veckans bild.

Grattis Ljusne-Håkan! Du koras till vinnare för veckans bild V8, med bidraget "Storjungfrun - De här "vagnarna" har lastvikt på typ några ton".

Den här gången var det jämnt mellan de två uppladdade bidragen så jag fick gå in med admin-kontot och avge en utslagsröst. Eftersom båda bidragen är uppladdade av samma bildmakare, så avser jag att låta den senare av de två bilderna att vara med och tävla om veckans bild för den följande veckan som just har startat.
Tackar, ännu en seger. Motståndet var hårt den här gången.
Ett nytt inlägg i gruppen : "VI SOM ALDRIG HÄNGER AV HUSVANGEN".
Att åka bil utan husvang är inte att åka bil.   Huh Undecided    
[-] Följande 1 användare säger tack till dig Ljusne-Håkan för detta inlägg:
  • Sokrates
Svara
#32
En ny vecka har tagit vid och det är dags att utse förra veckans bild.

Grattis Ljusne-Håkan! Du koras till vinnare för veckans bild V10, med bidraget "Slaggen i Ljusne, en lång halvö uppbyggd av slagh från hyttan i Ljusne".

Som jag nämnde förra veckan så lät jag den senare av de två bilderna av Ljusne-Håkan vara med och tävla om veckans bild för den vecka som precis har slutat.
”Jag kanske ogillar din åsikt men jag försvarar med näbbar och klor din rätt att uttala den.”
[-] Följande 1 användare säger tack till dig Sokrates för detta inlägg:
  • Ljusne-Håkan
Svara
#33
Lightbulb 
Skatön, tror jag.....
   
Ett nytt inlägg i gruppen : "VI SOM ALDRIG HÄNGER AV HUSVANGEN".
Att åka bil utan husvang är inte att åka bil.   Huh Undecided    
[-] Följande 2 användare säger tack till dig Ljusne-Håkan för detta inlägg:
  • Sokrates, yngrot
Svara
#34
[Bild: LV01OEl.jpg]

Vilshärads sanddyner norr om Halmstad.
Fotograferade i samband Hallandspremiären i orientering och första campingturen för i år. Husvagnen stod på First camping Hagön vid Östra stranden men tävlingarna gick norr om Halmstad. Folktomt på stränderna men annat blir det till sommaren.
[-] Följande 6 användare säger tack till dig BEAN för detta inlägg:
  • admin, Adrian, Ljusne-Håkan, LMC400, Sokrates, yngrot
Svara
#35
Vi hade en helt snöfri vinter tills för en dryg vecka sen då det vräkte ner 2,5 dm blötsnö. Nu har den redan smält bort nere vid ljusnans älvmynning i havet. Hemma på gårn o inåt landet ligger den kvar. Usch. [Bild: 2d9129bf893cab0683167d352b58cc0d.jpg][Bild: 92d49d8c903c7f996bd014ff1736170e.jpg][Bild: 5657e68defc0419d92347376f269dfa6.jpg][Bild: e1e47f2d551513de8e4ee89a7b4cee98.jpg]

Skickat från min SM-A600FN via Tapatalk
Ett nytt inlägg i gruppen : "VI SOM ALDRIG HÄNGER AV HUSVANGEN".
Att åka bil utan husvang är inte att åka bil.   Huh Undecided    
[-] Följande 5 användare säger tack till dig Ljusne-Håkan för detta inlägg:
  • Adrian, Hagbard, LMC400, Sokrates, yngrot
Svara
#36
En ny vecka har tagit vid och det är dags att utse förra veckans bild.

Denna gång var det jämnt mellan två av bidragen, så jag fick gå in med admin-kontot och avge ett utslagstack Smile

Grattis BEAN! Du koras till vinnare för veckans bild V11, med bidraget "Vilshärads sanddyner".

Mellan Vilshärad och Tylösands sandstrand ligger Ringenäs skjutfält. Där har jag spenderat en del tid med eldrörsluftvärnet. Eftersom bilden handlar om orientering, så får det mig att tänka på ett tillfälle när vi inte kunde skjuta med pjäserna och dom värnplitiga skickades ut på orientering i stället i skogen runt Vilshärad. Det föll på vapenteknikern och motorbefälet att få ut kontrollerna i all hast. Jag och motorbefälet fick lite försprång med att få ut kontrollerna, men det gällde att vara snabb eftersom dom värnpliktiga släptes iväg innan alla kontroller var på plats. Då var det tur att man inte var helt novis i orientering Smile
”Jag kanske ogillar din åsikt men jag försvarar med näbbar och klor din rätt att uttala den.”
[-] Följande 3 användare säger tack till dig Sokrates för detta inlägg:
  • BEAN, Hagbard, yngrot
Svara
#37
Jag har lite egentagna nya gissabilder, då det råkade bli en ganska trivsam tvådagars campingtur igår o idag. Härligt med snustorra vägar, lite grusvägsåkning utan husvagn just då samt en hel del sol. Blåsten skyddar ju vagnens govärme från.[Bild: eb7fd1d37230a093ac9b898d4f65381e.jpg][Bild: 54c73a03ddadca717ffdc63e341e6115.jpg][Bild: 7f8f3a44d4a5809ccbadfe51bc81c67b.jpg]

Skickat från min SM-A600FN via Tapatalk
Ett nytt inlägg i gruppen : "VI SOM ALDRIG HÄNGER AV HUSVANGEN".
Att åka bil utan husvang är inte att åka bil.   Huh Undecided    
[-] Följande 3 användare säger tack till dig Ljusne-Håkan för detta inlägg:
  • LMC400, Sokrates, yngrot
Svara
#38
Från en av förra årets husvagnsutflykter. Stabila stolar.

[Bild: APX29238.jpg]
[-] Följande 4 användare säger tack till dig apersson850 för detta inlägg:
  • Adrian, LMC400, Sokrates, yngrot
Svara
#39
En ny vecka har tagit vid och det är dags att utse förra veckans bild.

Grattis apersson850! Du koras till vinnare för veckans bild V12, med bidraget "Stabila stolar".
”Jag kanske ogillar din åsikt men jag försvarar med näbbar och klor din rätt att uttala den.”
Svara
#40
Tackar!
När jag nu har farten uppe drar jag till med en bild till, då. Den har några år på nacken, men det ser ungefär likadant ut där fortfarande. Bildkvalitén är inte den bästa, då det är en kvällsbild och kameran jag använde då inte har samma förmåga i klent ljus som de jag har nu.

[Bild: AP7D7163.jpg]
[-] Följande 4 användare säger tack till dig apersson850 för detta inlägg:
  • Adrian, LMC400, Sokrates, yngrot
Svara


Växla forum:


Forummedlemmar som tittar på denna tråd: 1 Gäst(er)