Vissa delar av forumet är endast tillgängligt för registrerade användare. Det är kostnadsfritt att registrera sig på forumet. Vänligen Logga in eller Registera dig för att ta bort detta meddelande.
Detta forum använder cookies
Detta forum använder cookies för att lagra din inloggningsinformation om du är registrerad, och ditt senaste besök om du inte är det. Cookies är små textdokument som lagras på din dator; cookies som sätts av detta forum kan endast användas på denna webbplats och utgör ingen säkerhetsrisk. Cookies på detta forum spårar också de specifika ämnen du har läst och när du läste dem senast. Vänligen bekräfta om du accepterar cookies.

Du kan när som helst ändra dina cookie-inställningar via en länk längst ner på sidan.

Trådrankning:
  • 0 Vote(s) - 0 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Min batteriladdare (CTEK MSX 7) verkar ha givit upp
#16
(2019-10-21, 13:10)Hagbard Skrev: Ja, det jag funderat över många gånger när man håller på med vagnar och speciellt det Elektriska är "varför" skall det vara en så otrolig invecklad teknologi på en produkt som skall användas i första hand ute i Naturen?

Kan det vara för att den nya generationen är uppvuxen med en smart mobil i handen och tror sig lösa allt genom att googla?

I en fast byggnad kan jag förstå dessa invecklade koncept men aldrig i ett Campingfordon.

Falerar något så står man ofta handfallen och hittar den drabbade inte svaret i mobilen så blir det ofta till dryga kostnader för att få det att fungera.

Det jag sett är att i de flesta fall med de nya elektroniska system så försöker ofta den drabbade med att försöka på egen hand och som många gånger orsakar mer fel än att låta någon med mer kunskap ge sig på problematiken.

Tror däremot att producenterna har skenat iväg lite när det gäller att hitta på nyheter och försöka bräcka varandra. Jag har den förhoppningen att när dom börjar inse detta så blir det en återgång till det enkla med en panna som värmer, ett Batteri som försörjer, en laddare som backupp, en enkel pump som ser till att det kommer vatten ur kranarna.

Inga reaplanspaneler med en massa möjligheter som det tar en användare år att lära sig, eller att inte lära sig alls då i regel ingen har tid att sätta sig in i en manual på ca 140 sidor...

Mycket av detta förstår man då man medverkar i denna typ av sait då frågeställarna oftast inte har en aning om vad som gäller utan har önskemålet att någon annan kan förklara och helst då till ingen kostnad.
Håller med, det är ju helt sjukt. I min gammelvagn från 89 finns allt jag behöver. Massor av elektronik gör allt enbart skitjobbigt, ingen fattar ett smack hur vagnen ska användas utan att gå långa utbildningar. Och sen är det ju som gjort att det blir elfel o glapp när grejerna ofta står oanvända långa tider. En trummispolare köpte nyss en V70 2012. Plötsligt öppnar sig inte förardörrn när han låser upp den. Han fick öppna på andra sidan o luta sig över till förardörren o öppna. På Volvoverkstan berättar de sen att ett pytte datachip är paj, det kostar 10.000 kr att byta det. Han fortsätter krångla o öppna från fel sida.
Ett nytt inlägg i gruppen : "VI SOM ALDRIG HÄNGER AV HUSVANGEN".
Att åka bil utan husvang är inte att åka bil.   Huh Undecided    
[-] Följande 3 användare säger tack till dig Ljusne-Håkan för detta inlägg:
  • LMC400, Sokrates, yngrot
Svara


Meddelande i denna tråd
RE: Min batteriladdare (CTEK MSX 7) verkar ha givit upp - av Ljusne-Håkan - 2019-10-21, 20:10

Växla forum:


Forummedlemmar som tittar på denna tråd: 1 Gäst(er)