Vissa delar av forumet är endast tillgängligt för registrerade användare. Det är kostnadsfritt att registrera sig på forumet. Vänligen Logga in eller Registera dig för att ta bort detta meddelande.
Detta forum använder cookies
Detta forum använder cookies för att lagra din inloggningsinformation om du är registrerad, och ditt senaste besök om du inte är det. Cookies är små textdokument som lagras på din dator; cookies som sätts av detta forum kan endast användas på denna webbplats och utgör ingen säkerhetsrisk. Cookies på detta forum spårar också de specifika ämnen du har läst och när du läste dem senast. Vänligen bekräfta om du accepterar cookies.

Du kan när som helst ändra dina cookie-inställningar via en länk längst ner på sidan.

Trådrankning:
  • 1 Vote(s) - 5 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Camping o naturbilder. (Långlivad tråd!)
#71
Jag har lyckats undvika problem med att elvärmen inte fungerat. Men jag har bara haft elvärme inbyggd i Aldes Compactpannor. Kanske är tåligare?
Dock hade förste ägaren till förra vagnen gjort en inkompetent åtgärd på anslutningen av elen, i säkringslådan, så den fick jag göra om innan elvärmen fungerade som avsett.
[-] Följande 1 användare säger tack till dig apersson850 för detta inlägg:
  • Sokrates
Svara
#72
Tog mig en sväng på cykeln idag trots duggregn och dimma. Kollade efter bäver här i Ljusnan, men såg ingen idag, det finns åtminstone en här jag sett förut. Dom kan tydligen leva även i såna här stora älvar som inte går att göra dammar tvärsöver.
Frun googlade lite på bävrar och såg att dom kan vara aggressiva o ge sig på och tom döda människor! 
           
Ett nytt inlägg i gruppen : "VI SOM ALDRIG HÄNGER AV HUSVANGEN".
Att åka bil utan husvang är inte att åka bil.   Huh Undecided    
[-] Följande 5 användare säger tack till dig Ljusne-Håkan för detta inlägg:
  • Adrian, Hagbard, LMC400, Sokrates, yngrot
Svara
#73
Kom äntligen iväg på lite vildcamping, står vid Vadporten längs Stugsundsvägen. Tittat på Vadtorp som förr var ett sorts vilohem för utarbetade husmödrar. Och käkat på Kanonholmen dit en del folk åkt skridskor.
Nu senare å kvällen är jansson snart klar.
Ett nytt inlägg i gruppen : "VI SOM ALDRIG HÄNGER AV HUSVANGEN".
Att åka bil utan husvang är inte att åka bil.   Huh Undecided    
[-] Följande 2 användare säger tack till dig Ljusne-Håkan för detta inlägg:
  • Sokrates, yngrot
Svara
#74
Det funkar inte att ladda upp bilder här?
Brukar gå bra från mobilen...
Såg nu att det står "Föregående åtgärd kan inte avslutas, för lite minne"
Ett nytt inlägg i gruppen : "VI SOM ALDRIG HÄNGER AV HUSVANGEN".
Att åka bil utan husvang är inte att åka bil.   Huh Undecided    
Svara
#75
(2023-01-22, 21:01)Ljusne-Håkan Skrev: Det funkar inte att ladda upp bilder här?
Brukar gå bra från mobilen...
Såg nu att det står "Föregående åtgärd kan inte avslutas, för lite minne"

Jag antar att du kanske använder Tapatalk för uppladdning av foton från mobilen. 

När du använder datorn för uppladdning laddar du upp bilden som en bilaga som du sedan infogar i texten.

Kan det vara som så att du försöker ladda upp en alltför stor bild. Om så är fallet får du prova att minska storleken.
”Jag kanske ogillar din åsikt men jag försvarar med näbbar och klor din rätt att uttala den.”
Svara
#76
(2023-01-23, 00:01)NejSokrates Skrev:
(2023-01-22, 21:01)Ljusne-Håkan Skrev: Det funkar inte att ladda upp bilder här?
Brukar gå bra från mobilen...
Såg nu att det står "Föregående åtgärd kan inte avslutas, för lite minne"

Jag antar att du kanske använder Tapatalk för uppladdning av foton från mobilen. 

När du använder datorn för uppladdning laddar du upp bilden som en bilaga som du sedan infogar i texten.

Kan det vara som så att du försöker ladda upp en alltför stor bild. Om så är fallet får du prova att minska storleken.
Nej inte Tapatalk, vanliga forumet i mobilen, gör alltid så. Samma bildstorlek. Försöker igen nu.
Men samma röda skylt säger stopp
Ett nytt inlägg i gruppen : "VI SOM ALDRIG HÄNGER AV HUSVANGEN".
Att åka bil utan husvang är inte att åka bil.   Huh Undecided    
Svara
#77
Har försökt att prova ladda upp en bild i original storlek, men processen har fastnatt på 1,70%. Jag sitter på en dålig mobil bredband uppkoppling, som förmodligen ställer till det. 

Någon annan kanske kan prova och se hur det fungerar.
”Jag kanske ogillar din åsikt men jag försvarar med näbbar och klor din rätt att uttala den.”
Svara
#78
SokratesHar försökt att prova ladda upp en bild i original storlek, men processen har fastnatt på 1,70%. Jag sitter på en dålig mobil bredband uppkoppling, som förmodligen ställer till det. 

Någon annan kanske kan prova och se hur det fungerar.

Har försökt flera ggr, även i veckans-bild-tråden. Ibland kommer den lilla röda skylten upp några sekunder innan den försvinner, det står nåt om "för lite minne". Förut har det alltid funkat med lika stora bilder från mobilen. Tapatak-appen har jag inte haft på nåt år, och i datorn har jag inga bilder alls, orkar inte försöka ladda in bilder från mobilen till datorn. Sånt var lätt förr, nu är det ett idiotiskt helvete som tar timmar och dagar.
Ett nytt inlägg i gruppen : "VI SOM ALDRIG HÄNGER AV HUSVANGEN".
Att åka bil utan husvang är inte att åka bil.   Huh Undecided    
Svara
#79
Jag fotograferar bara i undantagsfall med mobiltelefonen. Den är ju en hopplös kamera jämfört med en riktig. Från riktig kamera laddar jag över bilderna till datorn via Ethernet.
Men de få bilder jag tar med mobilen dyker upp på datorn automatiskt, när jag tittar på Google foto. Vill jag lagra dem i datorn också trycker jag Skift-D. Sen kan jag ladda upp dem till forumet från mappen Hämtade filer på datorn.

Att trycka på Skift-D tar ungefär en halv sekund, så det är inte mycket tid som förloras där.
[-] Följande 2 användare säger tack till dig apersson850 för detta inlägg:
  • Sokrates, yngrot
Svara
#80
Ja, jag är väl en dålig människa på flera vis. Till råga på allt ljuger folk ideligen och påstår att mina mobilbilder är bra. Smile
Ett nytt inlägg i gruppen : "VI SOM ALDRIG HÄNGER AV HUSVANGEN".
Att åka bil utan husvang är inte att åka bil.   Huh Undecided    
[-] Följande 1 användare säger tack till dig Ljusne-Håkan för detta inlägg:
  • yngrot
Svara


Växla forum:


Forummedlemmar som tittar på denna tråd: 3 Gäst(er)