Vissa delar av forumet är endast tillgängligt för registrerade användare. Det är kostnadsfritt att registrera sig på forumet. Vänligen Logga in eller Registera dig för att ta bort detta meddelande.
Detta forum använder cookies
Detta forum använder cookies för att lagra din inloggningsinformation om du är registrerad, och ditt senaste besök om du inte är det. Cookies är små textdokument som lagras på din dator; cookies som sätts av detta forum kan endast användas på denna webbplats och utgör ingen säkerhetsrisk. Cookies på detta forum spårar också de specifika ämnen du har läst och när du läste dem senast. Vänligen bekräfta om du accepterar cookies.

Du kan när som helst ändra dina cookie-inställningar via en länk längst ner på sidan.

Trådrankning:
  • 0 Vote(s) - 0 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Truma vs Alde ..välja vilket ??
#1
Är väl att ge sig in i getingbo med en tråd om dessa värmesystem ..  men vår nya vagn Knaus Sudwind sikver Selection 508 eu  har Truma S5004  som standard Alde som tillval för 27000sek  eller  lägga 26000sek på en Ac  ??  camping kommer ske vintertid och visst är Alde bättre vinter det vet jag men Truma med Ac ger å andra sidan rätt mycket värme då Ac kan både värma och kyla vagnen. För några år sen såg jag det fanns Isotherm slang  för Truma  med små hål vilket gör att värmen sprids bättre men det verkar inte finnas längre..
Svara
#2
På vår hobby -16 sitter det Isotherm slang som det är små hål i och sprider värmen gott.
[-] Följande 1 användare säger tack till dig JOCKE.F för detta inlägg:
  • yngrot
Svara
#3
Kan det vara en sån som den här firman har?

http://www.bilfynd.se/v%C3%A4rmeanl.htm
[-] Följande 1 användare säger tack till dig Hagbard för detta inlägg:
  • Sokrates
Svara
#4
Jo en sådan slang är det. Men när jag kika på deras hemsida verkar det som att delar av företaget inte längre finns .  Har inte varit i kontakt med företaget .  Det lutar åt att vi väljer Alde. Har kontaktat Truma via deras sida dock har de inte hört av sig..
Svara
#5
Ringde till företaget men de säljer inte längre sådana delar. Är en sida från 2003 som enligt företaget inte går att ta bort .

Skickat från min PLK-L01 via Tapatalk
Svara
#6
(2017-09-27, 14:09)yngrot Skrev: Ringde till företaget men de säljer inte längre sådana delar. Är en sida från 2003 som enligt företaget inte går att ta bort .

Skickat från min PLK-L01 via Tapatalk

Har du bara letat i Sverige så här långt? Jag vill minnas att Truma är ett tyskt företag och då skulle jag även leta efter delar i Tyskland, vilket dessutom ofta också blir billigare.

När jag kastar en hasttig blick på Trumas tyska webbplats så tycker jag att det verkar finnas produkter för att fördela värmen från Truma S5004:

www.truma.com/de/de/produkte/truma-heizungen/truma-s5004
”Jag kanske ogillar din åsikt men jag försvarar med näbbar och klor din rätt att uttala den.”
Svara
#7
(2017-09-22, 08:09)yngrot Skrev: Är väl att ge sig in i getingbo med en tråd om dessa värmesystem ..  men vår nya vagn Knaus Sudwind sikver Selection 508 eu  har Truma S5004  som standard Alde som tillval för 27000sek  eller  lägga 26000sek på en Ac  ??  camping kommer ske vintertid och visst är Alde bättre vinter det vet jag men Truma med Ac ger å andra sidan rätt mycket värme då Ac kan både värma och kyla vagnen. För några år sen såg jag det fanns Isotherm slang  för Truma  med små hål vilket gör att värmen sprids bättre men det verkar inte finnas längre..

Av en händelse så såg jag i KamaFritids katalog 2017 på sidan 173 Trumaprylar att dom har det.

OBS i katalogen sid 173:
G01-21 Isothermslang perforerad 35 mm.
GTR40331-01 klammer för 35 mm.
GTR40311-01 luftutsläpp för hörn inkl lock för 35 mm.
längre upp på sidan
G01-20 luftutsläpp hörn för isotrhermslang 35 mm.

En länk till Webbsidan

http://www.kamafritid.se/Welcome/Default...60&pid=406
[-] Följande 1 användare säger tack till dig Hagbard för detta inlägg:
  • yngrot
Svara
#8
(2017-10-09, 20:10)Hagbard Skrev:
(2017-09-22, 08:09)yngrot Skrev: Är väl att ge sig in i getingbo med en tråd om dessa värmesystem ..  men vår nya vagn Knaus Sudwind sikver Selection 508 eu  har Truma S5004  som standard Alde som tillval för 27000sek  eller  lägga 26000sek på en Ac  ??  camping kommer ske vintertid och visst är Alde bättre vinter det vet jag men Truma med Ac ger å andra sidan rätt mycket värme då Ac kan både värma och kyla vagnen. För några år sen såg jag det fanns Isotherm slang  för Truma  med små hål vilket gör att värmen sprids bättre men det verkar inte finnas längre..

Av en händelse så såg jag i KamaFritids katalog 2017 på sidan 173 Trumaprylar att dom har det.

OBS i katalogen sid 173:
G01-21 Isothermslang perforerad 35 mm.
GTR40331-01 klammer för 35 mm.
GTR40311-01 luftutsläpp för hörn inkl lock för 35 mm.
längre upp på sidan
G01-20 luftutsläpp hörn för isotrhermslang 35 mm.

En länk till Webbsidan

http://www.kamafritid.se/Welcome/Default...60&pid=406
Nu har vi bestämt oss för Alde och vagnen har börjat byggas . Tack för informationen du ordna

Skickat från min PLK-L01 via Tapatalk
Svara
#9
(2017-10-09, 21:10)yngrot Skrev:
(2017-10-09, 20:10)Hagbard Skrev:
(2017-09-22, 08:09)yngrot Skrev: Är väl att ge sig in i getingbo med en tråd om dessa värmesystem ..  men vår nya vagn Knaus Sudwind sikver Selection 508 eu  har Truma S5004  som standard Alde som tillval för 27000sek  eller  lägga 26000sek på en Ac  ??  camping kommer ske vintertid och visst är Alde bättre vinter det vet jag men Truma med Ac ger å andra sidan rätt mycket värme då Ac kan både värma och kyla vagnen. För några år sen såg jag det fanns Isotherm slang  för Truma  med små hål vilket gör att värmen sprids bättre men det verkar inte finnas längre..

Av en händelse så såg jag i KamaFritids katalog 2017 på sidan 173 Trumaprylar att dom har det.

OBS i katalogen sid 173:
G01-21 Isothermslang perforerad 35 mm.
GTR40331-01 klammer för 35 mm.
GTR40311-01 luftutsläpp för hörn inkl lock för 35 mm.
längre upp på sidan
G01-20 luftutsläpp hörn för isotrhermslang 35 mm.

En länk till Webbsidan

http://www.kamafritid.se/Welcome/Default...60&pid=406
Nu har vi bestämt oss för Alde och vagnen har börjat byggas . Tack för informationen du ordna

Skickat från min PLK-L01 via Tapatalk

Du är förståndig du... Shy
[-] Följande 1 användare säger tack till dig Hagbard för detta inlägg:
  • yngrot
Svara


Växla forum:


Forummedlemmar som tittar på denna tråd: 1 Gäst(er)