Vissa delar av forumet är endast tillgängligt för registrerade användare. Det är kostnadsfritt att registrera sig på forumet. Vänligen Logga in eller Registera dig för att ta bort detta meddelande.
Detta forum använder cookies
Detta forum använder cookies för att lagra din inloggningsinformation om du är registrerad, och ditt senaste besök om du inte är det. Cookies är små textdokument som lagras på din dator; cookies som sätts av detta forum kan endast användas på denna webbplats och utgör ingen säkerhetsrisk. Cookies på detta forum spårar också de specifika ämnen du har läst och när du läste dem senast. Vänligen bekräfta om du accepterar cookies.

Du kan när som helst ändra dina cookie-inställningar via en länk längst ner på sidan.

Trådrankning:
  • 0 Vote(s) - 0 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Gissa platsen
(2018-02-13, 23:02)BEAN Skrev:
(2018-02-13, 19:02)BEAN Skrev: Vågar inte avslöja för mycket för ni är ju så beresta och snabba. Vi är i Svealand men var?
Första ledtråd, på orten finns även ett museum över en känd filmskådespelare från förr.

Där fick jag lite information att jobba med Smile

Måste medge att jag var tvungen att fräschaupp mina kunskaper om Svealands gränser. Började med att söka efter muséum för skådespelare i Värmland och hittade Fridolf Ruhdin Museum som är beläget i ett av de gamla röda trähusen på Gamla Bruket i Munkfors.

Kunde inte bli riktigt klok på vad byggnaden med tornet vid dammen kunde vara, men efter att ha letat efter bilder på Gamla Bruket i Munkfors insåg jag att det är den tidigare brandstationen vid Munkfors Bruk.
”Jag kanske ogillar din åsikt men jag försvarar med näbbar och klor din rätt att uttala den.”
Svara
(2018-02-14, 00:02)Sokrates Skrev:
(2018-02-13, 23:02)BEAN Skrev:
(2018-02-13, 19:02)BEAN Skrev: Vågar inte avslöja för mycket för ni är ju så beresta och snabba. Vi är i Svealand men var?
Första ledtråd, på orten finns även ett museum över en känd filmskådespelare från förr.

Där fick jag lite information att jobba med Smile

Måste medge att jag var tvungen att fräschaupp mina kunskaper om Svealands gränser. Började med att söka efter muséum för skådespelare i Värmland och hittade Fridolf Ruhdin Museum som är beläget i ett av de gamla röda trähusen på Gamla Bruket i Munkfors.

Kunde inte bli riktigt klok på vad byggnaden med tornet vid dammen kunde vara, men efter att ha letat efter bilder på Gamla Bruket i Munkfors insåg jag att det är den tidigare brandstationen vid Munkfors Bruk.

Visst är det Munkfors och gamla Bruket.
Svara
Då far vi iväg en bit. Vem föreställer statyn och i vilken stad finns den?
[Bild: Pj6mRPW.jpg]
”Jag kanske ogillar din åsikt men jag försvarar med näbbar och klor din rätt att uttala den.”
Svara
Cyrano de Bergerac statyn i  Bergerac i Frankrike Big Grin
Svara
(2018-02-14, 18:02)JOCKE.F Skrev: Cyrano de Bergerac statyn i  Bergerac i Frankrike Big Grin

Helt rätt!

Visst föreställer statyn Cyrano de Bergerac. Statyn finns i de central delarna av Bergerac.

Savinien Cyrano de Bergerac, (born March 6, 1619, Paris—died July 28, 1655, Paris), French satirist and dramatist whose works combining political satire and science-fantasy inspired a number of later writers. He has been the basis of many romantic but unhistorical legends, of which the best known is Edmond Rostand’s play Cyrano de Bergerac (1897), in which he is portrayed as a gallant and brilliant but shy and ugly lover, possessed (as in fact he was) of a remarkably large nose.
(www.britannica.com/biography/Savinien-Cyrano-de-Bergerac)
”Jag kanske ogillar din åsikt men jag försvarar med näbbar och klor din rätt att uttala den.”
Svara
Ha nu får vi lägga en lätt en Cool


Bifogade filer Thumbnail(s)
   
Svara
(2018-02-14, 20:02)JOCKE.F Skrev: Ha nu får vi lägga en lätt en Cool


Kan det vara Rovinj, kroatien.

http://www.ferretingoutthefun.com/2017/0...j-croatia/
[-] Följande 1 användare säger tack till dig Hagbard för detta inlägg:
  • Sokrates
Svara
Helt rätt Hagbard. Jag sa ju att den skulle vara lätt. Här är lite andra bilder.


Bifogade filer Thumbnail(s)
           
[-] Följande 1 användare säger tack till dig JOCKE.F för detta inlägg:
  • Sokrates
Svara
Känner mig manad då...

[Bild: BFOtafB.jpg]
Svara
Känns inte som det perfekta stället att campa på Smile
Svara


Växla forum:


Forummedlemmar som tittar på denna tråd: 25 Gäst(er)