Vissa delar av forumet är endast tillgängligt för registrerade användare. Det är kostnadsfritt att registrera sig på forumet. Vänligen Logga in eller Registera dig för att ta bort detta meddelande.
Detta forum använder cookies
Detta forum använder cookies för att lagra din inloggningsinformation om du är registrerad, och ditt senaste besök om du inte är det. Cookies är små textdokument som lagras på din dator; cookies som sätts av detta forum kan endast användas på denna webbplats och utgör ingen säkerhetsrisk. Cookies på detta forum spårar också de specifika ämnen du har läst och när du läste dem senast. Vänligen bekräfta om du accepterar cookies.

Du kan när som helst ändra dina cookie-inställningar via en länk längst ner på sidan.

Trådrankning:
  • 0 Vote(s) - 0 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Veckans bild 2024
#11
Jösses, har det gått en vecka igen? Kastar in en bild till från husvagnskickoffen, så här fem i tolv, nästan.
Det är alldeles uppenbart att det har satsats mycket på belysning det senaste decenniet. Här över entrén, där man hälsas välkommen av kylskåpet (!) så fort man sticker näsan innanför dörren. Någon plats att lägga något ifrån sig precis när man kommer in finns inte, förutom soffan eller köksbänken tvärs över vagnen.
Däremot finns det i själva dörren två utfällbara krokar som man kan hänga jackor på. Gör man det kan man inte längre se ut genom fönstret i dörren, förstås.
De belysta hyllorna till vänster i bild är inte djupare än vad de ser ut att vara. Inte skåpen under heller. Kyl och frys sitter ju i vägen där bakom.

Uppe till höger kan man se att underkanten av skåpluckorna är belysta bakifrån. Man kan tro att det är belysning på kanten ovanför handtaget, men det är det inte. Det är en spegling. Belysningen sitter på framkanten av skåpets botten. Man kan ana den i springan mellan luckorna. Sen lyser den rakt inåt i vagnen, träffar insidan av ribban längst ner på luckan, speglas uppåt mot handtaget och ser allmänt vackert ut på luckans nederdel.
Tills man öppnar luckan. Då står man och glor rakt in i en ilsket lysande LED-list, som gör att man inte ser ett smack av vad som finns i skåpet. Dessutom är luckorna svängda för att det här ljusfenomenet ska fungera, så botten på skåpet är väldigt grunt. Så grunt att de inte satt någon hylla där, utan en bit längre upp, där skåpet är lite djupare.
Summan av det blir att bara två tredjedelar av det som ser ut som ett överskåp verkligen går att använda.

Ibland är det mer bling-bling än förnuft. Säger jag för att motivera varför jag inte ska hosta upp 650000 på en nyare vagn...

   
[-] Följande 2 användare säger tack till dig apersson850 för detta inlägg:
  • Adrian, LMC400
Svara
#12
Som jämförelse kan jag visa hur "samma" sorts vagn såg ut som årsmodell 2008, inte 2022 som den på bilden ovan är. Med "samma" menar jag att utrustningsnivån är Puccini på båda.

   
[-] Följande 2 användare säger tack till dig apersson850 för detta inlägg:
  • Adrian, LMC400
Svara
#13
En ny vecka har tagit vid och det är dags att utse förra veckans bild. Denna gång tog jag det säkra före det osäkra och "hängde jag på låset" Smile

apersson850! Du koras till vinnare för veckans bild V4 med bidraget "Bling-bling i campingvärlden".
”Jag kanske ogillar din åsikt men jag försvarar med näbbar och klor din rätt att uttala den.”
Svara
#14
Tackar. Jag tyckte det var lite kul att se hur modet har ändrats under dessa 14 år. Åtminstone hos tillverkaren. Vad kunderna egentligen villhöver vet jag inte riktigt. Vi är inte ute så ofta att det motiverar att köpa ny husvagn, utan jag har köpt en 10 år gammal de två senaste gångerna som jag behövt skaffa något annat.
Svara
#15
Betydligt mer ombonad och varm känsla i den gamla vagnen. Känns som de hänger in väldigt mycket ledbelysning nu där de inte tar hänsyn till om det ger ett varmt eller kallt ljus. Blir en ganska grå känsla med massa ljusa material ihop med kallt ljus. Men utvecklingen kommer säkert ikapp på det området också så småningom

Skickat från min moto g(8) power lite via Tapatalk
Svara
#16
Inser att jag har missat att en ny vecka tog vid i måndags.

En korrigering är på sin plats.

apersson850! Du koras till vinnare för veckans bild V5 med bidraget "Bling-bling i campingvärlden del 2".
”Jag kanske ogillar din åsikt men jag försvarar med näbbar och klor din rätt att uttala den.”
Svara
#17
Rent tekniskt så kom min jämförelsebild in den 29:e. Då var det vecka 5. Men det är ju riktigt att den inte var tänkt att stå för sig själv, så att säga.
Svara
#18
Kö för att tanka billigare bränsle.[Bild: 565d072cdfc7ce2ebd6dee763a0f0736.jpg]

Sent from my moto g22 using Tapatalk
”Jag kanske ogillar din åsikt men jag försvarar med näbbar och klor din rätt att uttala den.”
[-] Följande 3 användare säger tack till dig Sokrates för detta inlägg:
  • Adrian, LMC400, yngrot
Svara
#19
(2024-02-08, 17:02)apersson850 Skrev: Rent tekniskt så kom min jämförelsebild in den 29:e. Då var det vecka 5. Men det är ju riktigt att den inte var tänkt att stå för sig själv, så att säga.

Insåg mitt misstag och har nu tilldelat dig segern för V5.
”Jag kanske ogillar din åsikt men jag försvarar med näbbar och klor din rätt att uttala den.”
Svara
#20
En ny vecka har tagit vid och det är dags att utse förra veckans bild.

Sokrates, d.v.s. mig själv! Du koras till vinnare för veckans bild V6 med bidraget "Kö för att tanka billigare bränsle".
”Jag kanske ogillar din åsikt men jag försvarar med näbbar och klor din rätt att uttala den.”
[-] Följande 2 användare säger tack till dig Sokrates för detta inlägg:
  • LMC400, yngrot
Svara


Växla forum:


Forummedlemmar som tittar på denna tråd: 1 Gäst(er)