Vissa delar av forumet är endast tillgängligt för registrerade användare. Det är kostnadsfritt att registrera sig på forumet. Vänligen Logga in eller Registera dig för att ta bort detta meddelande.
Detta forum använder cookies
Detta forum använder cookies för att lagra din inloggningsinformation om du är registrerad, och ditt senaste besök om du inte är det. Cookies är små textdokument som lagras på din dator; cookies som sätts av detta forum kan endast användas på denna webbplats och utgör ingen säkerhetsrisk. Cookies på detta forum spårar också de specifika ämnen du har läst och när du läste dem senast. Vänligen bekräfta om du accepterar cookies.

Du kan när som helst ändra dina cookie-inställningar via en länk längst ner på sidan.

Trådrankning:
  • 0 Vote(s) - 0 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Diskbänkskran, smäck, läckage.
#1
90-grads rörbiten i smäckig plast är spräckt så det droppar ut där, irriterande! Har försökt få ut den i sidled, men den sitter som [censurerat ord]...
Skulle ev gått att limma med tvåkomponents lim.
Finns ny krök att få tag i eller är det att byta hela kranen? Gillar kranen annars.
Nån som råkat ut för samma läckage?
Solifer 2006.    
Ett nytt inlägg i gruppen : "VI SOM ALDRIG HÄNGER AV HUSVANGEN".
Att åka bil utan husvang är inte att åka bil.   Huh Undecided    
Svara
#2
I förra vagnen hade jag ett liknande problem. Satte en slangklämma runt, så höll det tätt sen.
Tror det stått en skvätt vatten som frös i min.
[-] Följande 1 användare säger tack till dig apersson850 för detta inlägg:
  • Sokrates
Svara
#3
Ser ut som du har en äldre variant av Comets Florenz (S2392.22.81) armatur och ny komplet kostar runt 6/700 reservdelarna är mycket dyrare bara kranhuste går på runt 1100 från den danska tillbehörssidan.

https://www.comet-pumpen.de/produkte-car...orenz.html

Campingvaruhuset 627 kr.

https://www.campingvaruhuset.se/sv/vatte...ttenkranar
[-] Följande 1 användare säger tack till dig Hagbard för detta inlägg:
  • Sokrates
Svara
#4
(2023-09-03, 13:09)apersson850 Skrev: I förra vagnen hade jag ett liknande problem. Satte en slangklämma runt, så höll det tätt sen.
Tror det stått en skvätt vatten som frös i min.

Fick till slut bort biten i sidled utan att den gick helt i kras. Använde en 19 unyckel för att peta med samtidigt som jag vickade på den. Biten är korkat billigt gjord, två halvor som satt ihop med nåt kass lim?
Filade så det blev lite skrovligt i skarven o smetade på 2komp lim. Sen gjorde jag som du, satte dit en slangklämma. Fult men tätt. Nästan gratis.
En rörfirma borde kunna få till en ungf lika fast bättre pip...
   
Ett nytt inlägg i gruppen : "VI SOM ALDRIG HÄNGER AV HUSVANGEN".
Att åka bil utan husvang är inte att åka bil.   Huh Undecided    
[-] Följande 1 användare säger tack till dig Ljusne-Håkan för detta inlägg:
  • Sokrates
Svara
#5
Ja, vackert blir det inte, men i min vagn var det på toaletten, så det var inte många som såg det.

Du verkar i alla fall fått hole in one på köpet.
[-] Följande 1 användare säger tack till dig apersson850 för detta inlägg:
  • LMC400
Svara
#6
apersson850Ja, vackert blir det inte, men i min vagn var det på toaletten, så det var inte många som såg det.

Du verkar i alla fall fått hole in one på köpet.

Golfbollen brukar jag ha som vattpass när jag ställer upp wangen.
Har funderat lite vad den pyttelilla hon är till för? Vi fick göra oss av med undulaterna pga av livsfarlig allergi jag fick, höll på att kvävas varenda natt, men annars hade det kunnat vara ett gosigt undulatbad där.
Ett nytt inlägg i gruppen : "VI SOM ALDRIG HÄNGER AV HUSVANGEN".
Att åka bil utan husvang är inte att åka bil.   Huh Undecided    
Svara
#7
Jag brukar lägga småkrafs som vattnet ska rinna av från i lilla hon. Den stora är det då ofta fortfarande vatten i.

Jag köpte två små självhäftande vattenpass som jag klistrade fast på dragstången. Hittade ställen där de sitter rätt.
De lär inte hålla länge, men de kostade inte mycket, så det går att sätta dit nya. Ger en omedelbar indikation på hur det står när jag står vid stödhjulet och ska fatta beslut om jag kan bli kvar där jag är eller behöver flytta lite. Typ lägga bräda eller gräva under ett hjul för att få den rätt i sidled. I längsled ser jag sedan när jag vevar på stödhjulet när det är dags att sluta och sätta ner stödbenen.
[-] Följande 2 användare säger tack till dig apersson850 för detta inlägg:
  • LMC400, yngrot
Svara


Växla forum:


Forummedlemmar som tittar på denna tråd: 1 Gäst(er)