Vissa delar av forumet är endast tillgängligt för registrerade användare. Det är kostnadsfritt att registrera sig på forumet. Vänligen Logga in eller Registera dig för att ta bort detta meddelande.
Detta forum använder cookies
Detta forum använder cookies för att lagra din inloggningsinformation om du är registrerad, och ditt senaste besök om du inte är det. Cookies är små textdokument som lagras på din dator; cookies som sätts av detta forum kan endast användas på denna webbplats och utgör ingen säkerhetsrisk. Cookies på detta forum spårar också de specifika ämnen du har läst och när du läste dem senast. Vänligen bekräfta om du accepterar cookies.

Du kan när som helst ändra dina cookie-inställningar via en länk längst ner på sidan.

Trådrankning:
  • 0 Vote(s) - 0 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Veckans bild 2022
En ny vecka har tagit vid och det är dags att utse förra veckans bild.

apersson850! Du koras till vinnare för veckans bild V35, med bidraget "Kontorsvagn".
”Jag kanske ogillar din åsikt men jag försvarar med näbbar och klor din rätt att uttala den.”
Svara
Hoppla, här har nästan hela veckan gått och jag har varken tackat för utmärkelsen eller lagt in någon ny bild.

Här kommer en under veckans näst sista dag. Bilden förställer det som jag lite skämtsamt brukar kalla Trarydshavet. Kärt barn har många namn. Sjön kallas egentligen Tovhultssjön eller Trarydsmagasinet på olika kartor. Det är i grunden Lagaån som är uppdämd för kraftverkets skull. Det är det här vattnet som vi har som "hemmavatten" när vi är ute på paddelbrädorna. Just i det här fallet hade jag varit det, och var på väg gående tillbaka för att hämta hem bilen. Jag var så våt när jag paddlat färdigt att jag gick hem och bytte om först.

Det har funnits campingstugor strax intill, men de är inte kvar. Däremot finns det några plättar som ändå används av vildcampare ibland. Man kan köra ända ner till vattnet - ja, passar man sig inte kan man lätt köra ner i vattnet - med sansat stora husbilar eller husvagnar, om man vill. Eller stå på grusplanen 50 meter från vattnet.

   
[-] Följande 6 användare säger tack till dig apersson850 för detta inlägg:
  • Adrian, Ljusne-Håkan, LMC400, Månsson, Sokrates, yngrot
Svara
   
Var på Hudikmarknan i helgen. Fotade bla hur ostkustbanan går rakt genom Stadshotellet. Järnvägen och stationen mitt i stan är en stor del av charmen med staden, hoppas man inte drar om järnvägen för miljardbelopp.
Ett nytt inlägg i gruppen : "VI SOM ALDRIG HÄNGER AV HUSVANGEN".
Att åka bil utan husvang är inte att åka bil.   Huh Undecided    
[-] Följande 6 användare säger tack till dig Ljusne-Håkan för detta inlägg:
  • Adrian, BEAN, LMC400, Månsson, Sokrates, yngrot
Svara
En ny vecka har tagit vid och det är dags att utse förra veckans bild.

Grattis apersson850! Du koras till vinnare för veckans bild V36, med bidraget "Trarydshavet".
”Jag kanske ogillar din åsikt men jag försvarar med näbbar och klor din rätt att uttala den.”
Svara
(2022-09-12, 09:09)Ljusne-Håkan Skrev: Var på Hudikmarknan i helgen. Fotade bla hur ostkustbanan går rakt genom Stadshotellet.

Fräckt!
”Jag kanske ogillar din åsikt men jag försvarar med näbbar och klor din rätt att uttala den.”
Svara
Vi är ute med waffen nästan jämt, här tog vi natthamn vid Dalälven på Ön söder om Hedesunda. Lyckades köra fast rejält med vagnen när jag svängde in där, fick hjälp av snällt par att dra lös oss. Trodde nog stödbenet skulle lossna, men inget gick sönder.    
   
Ett nytt inlägg i gruppen : "VI SOM ALDRIG HÄNGER AV HUSVANGEN".
Att åka bil utan husvang är inte att åka bil.   Huh Undecided    
[-] Följande 6 användare säger tack till dig Ljusne-Håkan för detta inlägg:
  • Adrian, Hagbard, LMC400, Månsson, Sokrates, yngrot
Svara
Terrängkörning med husvagn är en konstart för sig. Speciellt långa vagnar har inte mycket marginal innan de lägger bakänden på backen.
[-] Följande 1 användare säger tack till dig apersson850 för detta inlägg:
  • Ljusne-Håkan
Svara
(2022-09-19, 12:09)apersson850 Skrev: Terrängkörning med husvagn är en konstart för sig. Speciellt långa vagnar har inte mycket marginal innan de lägger bakänden på backen.

Ruskigt klumpigt av mig. Första gången jag kör fast på alla år. Jag missade avfarten med fem meter, backade försiktigt o vek sen i krypfart rullade fram lite stannade o tittade hur jag skulle styra sen. När jag sen släppte upp kopplingen försiktigt stretade det emot konstigt. Jag trodde vangen skulle gå på rätt sida om diket, men nej. Knepigt nog gick ingenting sönder, det var väl för att farten var typ 0.02 km/timmen.
Det där med långa vagnar och fricamping är ju nåt att tänka på om man tycker den man har är för liten.
Ett nytt inlägg i gruppen : "VI SOM ALDRIG HÄNGER AV HUSVANGEN".
Att åka bil utan husvang är inte att åka bil.   Huh Undecided    
[-] Följande 3 användare säger tack till dig Ljusne-Håkan för detta inlägg:
  • LMC400, Sokrates, yngrot
Svara
Jag har hamnat i situationer där jag inte ens försökt dra vagnen, utan väntat på traktor eller hjullastare. När jag hade bak- eller framhjulsdrivet. Men bara en gång sen jag köpte fyrhjulsdrivet. Den gången hade det kanske också gått, men vi hade inte lust att spilla tid på bärgning och vi hade monterat kula på en av traktorerna redan.
Med tanke på att bakhjulen snurrade misstänkt fort på traktorn, trots nedtrampad diffspärrspedal, är det inte säkert det hade gått med bilen heller. Jag körde där på morgonen, men då var det fruset.
[-] Följande 3 användare säger tack till dig apersson850 för detta inlägg:
  • LMC400, Sokrates, yngrot
Svara
En ny vecka har tagit vid och det är dags att utse förra veckans bild.

Grattis Ljusne-Håkan! Du koras till vinnare för veckans bild V37, med bidraget "Terränggående husvagn".

Uppdatering: Jag har missat att lägga in att V38 saknade bidrag.
”Jag kanske ogillar din åsikt men jag försvarar med näbbar och klor din rätt att uttala den.”
[-] Följande 1 användare säger tack till dig Sokrates för detta inlägg:
  • yngrot
Svara


Växla forum:


Forummedlemmar som tittar på denna tråd: 2 Gäst(er)