2021-12-10, 01:12
Natten mot torsdagen nåddes en uppgörelse mellan EU-parlamentet och ministerrådet om att det populära systemet får fortsätta till åtminstone 2032.
”Roaming som hemma-politiken har gjort all kommunikation lättare och billigare när folk reser i Europa. Jag är väldigt glad”, kommenterar Bostjan Koritnik från höstens ordförandeland Slovenien i ett pressmeddelande.
Uppgörelsen, som ursprungligen nåddes 2017, innebär att konsumenter inom EU inte behöver oroa sig för dyra roamingavgifter eller sämre uppkoppling när de reser i andra EU-länder.
(www.di.se - Semestern är räddad – tio år till med fri surf i Europa)
”Roaming som hemma-politiken har gjort all kommunikation lättare och billigare när folk reser i Europa. Jag är väldigt glad”, kommenterar Bostjan Koritnik från höstens ordförandeland Slovenien i ett pressmeddelande.
Uppgörelsen, som ursprungligen nåddes 2017, innebär att konsumenter inom EU inte behöver oroa sig för dyra roamingavgifter eller sämre uppkoppling när de reser i andra EU-länder.
(www.di.se - Semestern är räddad – tio år till med fri surf i Europa)
”Jag kanske ogillar din åsikt men jag försvarar med näbbar och klor din rätt att uttala den.”