Trådar: 123
:
: 310
Ansluten: 2017 Aug
Betygsättning:
13
Jo det är ju en vanlig kulventil, men jag tror de kallar den shuntventil i instruktionsboken. Lite den funktionen får den ju iom att den styr över vattnet till golvet i stället.
Nu har jag tagit lite paus med husvagnen, har varit i den sex dar nu, ligger efter med en massa .annat
Ett nytt inlägg i gruppen : "VI SOM ALDRIG HÄNGER AV HUSVANGEN".
Att åka bil utan husvang är inte att åka bil.
Trådar: 30
:
: 71
Ansluten: 2017 Oct
Betygsättning:
0
2022-11-01, 20:11
(Detta inlägg var senast redigerat: 2022-11-01, 20:11 av apersson850.)
Version 13 och 12 - ja, det var ju lite skillnad gentemot 26 och 41 i min vagn. De verkar ha mixtrat rätt ordentligt med pannan de första åren. Min är ju från 2008, så bara några år äldre.
Jag tvivlade inte på att de kallar den för shuntventil. Men det är ingen shuntventil. En shuntventil ska möjliggöra lika mycket vattenflöde men blanda olika delar varmt och kallt vatten i flödet. Här förändras flödet när du öppnar eller stänger ventilen. Men det hade nog kostat lite fler komponenter om det skulle gjort det ordentligt, så de har tagit lite genvägar.
Följande 1 användare säger tack till dig apersson850 för detta inlägg:1 användare säger Thank You to apersson850 for this post
• Sokrates
Trådar: 123
:
: 310
Ansluten: 2017 Aug
Betygsättning:
13
Med nymonterade cirkpumsbrytaren är det inget problem längre. Upp med rumstermostaten några grader o slå av pumpen, då blir det snabbt hett så det ryker...
Lite mysko är att tappvattnet inte blir nämnvärt hett om jag låter cirkpumpen gå när jag med enbart gasolen värmer upp vagnen från bara 7 C.
Ett nytt inlägg i gruppen : "VI SOM ALDRIG HÄNGER AV HUSVANGEN".
Att åka bil utan husvang är inte att åka bil.
Följande 1 användare säger tack till dig Ljusne-Håkan för detta inlägg:1 användare säger Thank You to Ljusne-Håkan for this post
• Sokrates