Trådar: 123
:
: 310
Ansluten: 2017 Aug
Betygsättning:
13
Hur starka ledspot tycker ni är lagom till läslampor? Jag köpte Biltemas 6 watt nr 48-609, o dom lyste alldeles för starkt...
Och den svagare på 3,7 watt är slut i mitt Biltema Bollnäs.
Förslag?
Ett nytt inlägg i gruppen : "VI SOM ALDRIG HÄNGER AV HUSVANGEN".
Att åka bil utan husvang är inte att åka bil.
Trådar: 577
:
: 3.316
Ansluten: 2017 Aug
Betygsättning:
20
(2022-10-10, 15:10)Ljusne-Håkan Skrev: Jag köpte Biltemas 6 watt nr 48-609, o dom lyste alldeles för starkt...
Och den svagare på 3,7 watt är slut i mitt Biltema Bollnäs.
Förslag?
Jag kan kan inte säga något om vilken styrka som är lämplig, men jag slog på den lampa som du har köpt och ser att dess sockel är GU5,3. Sökte på sockeln och hittade bl.a. följande sida:
www.lamp24.se/gu53-led-lampor/
Där har dom lampor med like olika styrka och även någon som är dimbar. En dimbar lampa kunde vara lyxigt, så du kan välja hur ljust du vill ha det.
”Jag kanske ogillar din åsikt men jag försvarar med näbbar och klor din rätt att uttala den.”
Följande 1 användare säger tack till dig Sokrates för detta inlägg:1 användare säger Thank You to Sokrates for this post
• yngrot
Trådar: 30
:
: 71
Ansluten: 2017 Oct
Betygsättning:
0
De som sitter som original i min vagn är också lite av typen luftvärnsstrålkastare, känns det som. Än så länge har jag stått ut. Gubben blir ju allt äldre, så det är kanske bra med starkt ljus...
Följande 2 användare säger tack till dig apersson850 för detta inlägg:2 användare säger Thank You to apersson850 for this post
• LMC400, Sokrates