Trådar: 123
:
: 310
Ansluten: 2017 Aug
Betygsättning:
13
2020-09-14, 23:09
(Detta inlägg var senast redigerat: 2020-09-15, 02:09 av admin.)
Nytt från mitt råtthål. Fick skäll när jag la ut den i en Beatlesgrupp på FB. Haha nästan i alla fall.
Ett nytt inlägg i gruppen : "VI SOM ALDRIG HÄNGER AV HUSVANGEN".
Att åka bil utan husvang är inte att åka bil.
Följande 3 användare säger tack till dig Ljusne-Håkan för detta inlägg:3 användare säger Thank You to Ljusne-Håkan for this post
• Adrian, Hagbard, Sokrates
:
Betygsättning:
13
2021-03-15, 08:03
(Detta inlägg var senast redigerat: 2021-03-15, 09:03 av Ljusne-Håkan.)
Nils Ferlin Qwizz!
1 Vad hette han mer än Nils?
2 Vem komponerade musiken till denna visan jag nyss spelat in?
3 Vad har jag och Nils Ferlin gemensamt?
Följande 4 användare säger tack till dig Ljusne-Håkan för detta inlägg:4 användare säger Thank You to Ljusne-Håkan for this post
• admin, BEAN, Hagbard, Sokrates
Trådar: 120
:
: 986
Betygsättning:
13
1 - Nils Johan Einar Ferlin.
2 - I Folkviseton ur Diktsamlingen Från mitt Ekorrhjul. Torgny Björks tonsättning under 1970 talet.
3 - Fotbollsspelare vet jag inte om du var men att du gillade kaffe, cigaretter och sprit i ungdomen är kanske mer sant och att du skriver schlagertexter är nog också mer sant.
Följande 1 användare säger tack till dig Hagbard för detta inlägg:1 användare säger Thank You to Hagbard for this post
• Ljusne-Håkan
:
Betygsättning:
13
Snickrat ihop en till enmansbands cover. Sven-Ingvars "Anita". Det här var en av låtarna som dom gjorde LP-succe med, texterna av Gustav Fröding. Just den här skrev SvenErik Magnusson musiken själv till. Jag har gjort så att gitarr o munspel följs åt ganska unisont låten igenom.
Nu ska jag ut på roadtrip runt Hälsingland igen.
Följande 3 användare säger tack till dig Ljusne-Håkan för detta inlägg:3 användare säger Thank You to Ljusne-Håkan for this post
• BEAN, Hagbard, Sokrates
:
Betygsättning:
13
2021-07-30, 11:07
Woop, woop! Har varit väldigt lat att skriva nåt i forumet fast ja är ute med waffen nästan jämt. Har varit väldigt mkt i studion oxå under pandemin, livespelnimngar har ju inte funkat förrän nu. I kväll ska jag iväg på en oftast supertrevlig spelning i Morviken Söderhamn.
Den här lite smöriga låten är skriven av Ritchie Valens, han som dog ung tillsammans med Buddy Holly och Big Bopper i en flygkrash i snöstorm.
• Adrian, BEAN, Sokrates
Trådar: 30
:
: 71
Ansluten: 2017 Oct
Betygsättning:
0
Lätt att imponera på mig, som har stora problem att härma Hemglassbilen...
Följande 1 användare säger tack till dig apersson850 för detta inlägg:1 användare säger Thank You to apersson850 for this post
• Ljusne-Håkan