När jag satt och tittade i instruktionsboken för din vagn 1989 så slog det mig att du måste ha en tidig 1989 (eller en 1988 som är såld som 1989) som då har samma panna som 1988 den med tre knappar på fronten. 1989 års modell skall enligt instruktionsboken ha den senare 2921 pannan med 4 knappar i fronten. Och är det så så kan du hämta den här så vi bättre vet vad vi talar om.
https://www1.cabbycenterkristinehamn.se/...201988.pdf
Kollade regnumret på Transportstyrelsens app, o mycket riktigt, där står:
Fordonsår 1988
I trafik första gången 1989-04-24.
Tror jag fått 1989 från annonsen där det kallades en 89.. Eller bara lite gaggighet...
Den har bara tre knappar.
Elpatronen byttes
inte nu på Nibos service, den var enligt dom helt hel, annars skulle jordfelsbrytaren löst ur efter en natts körning.
jag sa till i förväg att om elpatronen skulle vara slut så byt den till en ny UTAN cirkpump, det blir ju billigare, samt att livslängden på 230-voltspumparna inte är så bra.
När jag sen hämtade den sa han att han INTE kopplat in den trasiga 230 voltspumpen igen, då dom kunde vara "luriga" och ge problem om dom redan var kassa. Har sett att det även finns kretskort med bara två reläer om man inte vill orginal 230 voltspump, men det jag fick nu var nog ett med tre reläer.
Jag har dessutom en liten 230 volts villapump liggandes sen flera år, anpassad för att sitta i en husvagn. Kanske jag sätter i den, men det känns inte nödvändigt egentligen. Ska jag koppla in o använda den nån gång får den väl snurra kontinuerligt utan termostatstyrning. Den är nästan ljudlös; en Grundfos Type UPS 21-40 F. Jag tror det går att reglara farten på den i tre steg; 750, 1200 och 1850 varv. på skylten står det n(min-1) ovanför siffrorna. Vad det nu betyder.
Pumpen väger ju nåt kilo också, kanske onödigt att släpa på, jag har aldrig fattat om värmen skulle bli bättre eller inte med 230 voltspump jmf med 12voltaren.