Trådar: 123
:
: 310
Ansluten: 2017 Aug
Betygsättning:
13
Fick nyss min Långe Janpanna från 89 fixad med lite nya delar, grejerna fanns o var inte dyra heller.
Hur är det med service o grejer till Primus, om man skulle få för sig att köpa en Solifer eller Polar? Företaget Primus är väl borta sen länge?
Skickat från min SM-A600FN via Tapatalk
Ett nytt inlägg i gruppen : "VI SOM ALDRIG HÄNGER AV HUSVANGEN".
Att åka bil utan husvang är inte att åka bil.
Följande 1 användare säger tack till dig Ljusne-Håkan för detta inlägg:1 användare säger Thank You to Ljusne-Håkan for this post
• Sokrates
:
Betygsättning:
13
Det fina med Solifer är att de är så lätta. Och INTE fullbredd. Det är 520 Goldie modellen jag tycker ser fin ut. Fast det är ju Primusvärme i dom. Som sitter ute i gasolboxen så man eldar en hel del för kråkorna. Många nyare Cabby är både fullbredd, det vill jag inte ha, samt att dom har en konstig inredning. soffan fram på babordssidan sitter inklämd bakom en garderob, så där hamnar man liksom i en skamvrå. Tyngre är dom också än de äldre.
Inredningslayouten i den jag har är typ helt perfekt. O kylen håller kallt även en sån sommar som den förra. Nyare Dometic kylskåp verkar ju många ha ett helvete med....
:
Betygsättning:
13
Basist-Hans hörde av sig, cirkpumpen i hans Solifer 500 från 89 väsnades skrev han. Blev dock tystare o tystare ju längre den gick . Och varmt blev det ganska fort i vagnen...jag rådde honom att snabbt skaffa en i reserv. På hans ganska moderna Primuspanna sitter pumpen nertill på pannan på utgående röret.
Skickat från min SM-A600FN via Tapatalk