Vissa delar av forumet är endast tillgängligt för registrerade användare. Det är kostnadsfritt att registrera sig på forumet. Vänligen Logga in eller Registera dig för att ta bort detta meddelande.
Detta forum använder cookies
Detta forum använder cookies för att lagra din inloggningsinformation om du är registrerad, och ditt senaste besök om du inte är det. Cookies är små textdokument som lagras på din dator; cookies som sätts av detta forum kan endast användas på denna webbplats och utgör ingen säkerhetsrisk. Cookies på detta forum spårar också de specifika ämnen du har läst och när du läste dem senast. Vänligen bekräfta om du accepterar cookies.

Du kan när som helst ändra dina cookie-inställningar via en länk längst ner på sidan.

Trådrankning:
  • 0 Vote(s) - 0 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Långe Jan elpannan först lagad, nu paj för tredje gången...
(2020-01-09, 13:01)Hagbard Skrev:
(2020-01-09, 12:01)Ljusne-Håkan Skrev:
(2020-01-09, 11:01)Hagbard Skrev: Nyfiken.... Huh Hur går det?
Fredrik o en till var hit igår o tittade. Han hittade direkt att det var glykolblött ovanpå elåpatronen det var mellan den och 230 voltspumpen det var otätt. Kretskort nr 3 var förstås sönderbränt, Det är väl den läckan som orsakat alla tre kretskortshaverierna. Det sitter en oring där som troligen är boven. Ny o-ring och permatex så borde det bli tätt. Det kanske höll tätt bättre när allt var varmt än när vagnen bara stod och blev allt mer utkyld.
Han skulle kolla om han hade en beg elpatron o höra av sig. Tänkte efteråt att han sa nåt i den här stilen, att; "Vilken otur att vi lagade två fel först sen blev det ett nytt"... Jag är ju helt säker på att det är den här läckan som pajat alla tre kretskorten, men om Nibo kan påstå att det den uppstått nu plötsligt så har inte dom gjort nån miss. Men dom har ju gjort den missen anser jag...

Håller med dig.

Att dessa montage läcker "över tid" är nog ganska vanligt, det blir rost i anslutningen mellan pump och patron.

Dessa får man ta isär och göra rent och ev byta packningen när man gör större service på enheterna.

Och den lilla neoprenpackningen bruka läcka underifrån vid förskruvningen och det syns sällan uppifrån,
utan man brukar ana det då det känns lite "kladdigt" där under

Har du sedan det lackerade höljet på patron så blir det rost fortare där än den som är galvad, den rostfria händer det aldrig på.

Så visst, problemet har varit där från början och det "borde" en som gått Aldes utbildning klara av i felsökning.

Det tråkiga är att själva pumpmotorn har utgått sägs det.
Det kanske tom är så att han bytte expansionskärlet i onödan? Där uppe har jag aldrig sett nåt läckage. De ggr jag noterat att nivån sjunkit är när vagnen stått ouppvärmd en längre tid. När vi haft värme på har det hållt sig konstant som jag minns det...
Ett nytt inlägg i gruppen : "VI SOM ALDRIG HÄNGER AV HUSVANGEN".
Att åka bil utan husvang är inte att åka bil.   Huh Undecided    
Svara


Meddelande i denna tråd
RE: Långe Jan elpannan först lagad, nu paj för tredje gången... - av Ljusne-Håkan - 2020-01-09, 13:01

Växla forum:


Forummedlemmar som tittar på denna tråd: 4 Gäst(er)