Vissa delar av forumet är endast tillgängligt för registrerade användare. Det är kostnadsfritt att registrera sig på forumet. Vänligen Logga in eller Registera dig för att ta bort detta meddelande.
Detta forum använder cookies
Detta forum använder cookies för att lagra din inloggningsinformation om du är registrerad, och ditt senaste besök om du inte är det. Cookies är små textdokument som lagras på din dator; cookies som sätts av detta forum kan endast användas på denna webbplats och utgör ingen säkerhetsrisk. Cookies på detta forum spårar också de specifika ämnen du har läst och när du läste dem senast. Vänligen bekräfta om du accepterar cookies.

Du kan när som helst ändra dina cookie-inställningar via en länk längst ner på sidan.

Trådrankning:
  • 0 Vote(s) - 0 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Väsnig vattenpump
#3
(2019-08-11, 09:08)Hagbard Skrev: Vad du gör så byt inte till en tryckvattenpump, ställer till med mer problem än en vanlig dränkpump och låter mycket mer om man inte monterar ett tryckutjämnarkärl.

Dränkpumparna idag håller mycket bätre klass än en tryckvattenpump och man slipper "trycket" i ledningarn som vid minsta läckage rinner ut efter väggarna om man glömt att slå av pumpen.

Är det tryckbrytare i kranarna så förslår jag att du byter till en dränkpump med backventil som slår på när någon kran vrids på. Den enda nackdel med detta är om man har små barn som inte kan stänga ordentligt efter sig får då får man fylla på vatten i tanken ganska ofta samt att slasklungan alltid är full, men det märker man efter ett tag så då lär man barnen hur det går till när kranarna är stängda (lite pedagogik).

Tack! Då blir det ingen tryckpump. Mer oljud och problem vill jag inte ha.
Det sitter microbrytare i kranarna. En backventil har jag monterat direkt på utloppet på pumpen. Det gjorde jag nästan omgående efter att vi köpt denna vagnen. Ledningarna är ganska långa och en del vatten rann baklänges till tanken. Det resulterade i att varje gång man öppnade en kran så kom det vatten och luft som stänkte åt alla håll. Backventilen gjorde nytta. Utan backventilen ville pumpen också tappa vattnet och stod bara och surrade. Nu funkar det bra. Grabbarna är ganska skötsamma eftersom de vet att man får bära både vatten och avloppsvatten så det funkar bra.
Min fru har åkt husvagn sen barnsben med en pappa som var militär. Man kan säga att hon lärt sig från början vikten av ordning och reda. Det försöker hon föra vidare till barnen med varierande resultat dock . Det är skönt när det är ordning. Man ser många som vräker in cyklar, möbler och kläder rakt in i vagnen och lika illa ser det ut när de bara vräker ut prylar helt oorganiserat.

Skickat från min LM-Q610.FG via Tapatalk
Svara


Meddelande i denna tråd
Väsnig vattenpump - av LMC400 - 2019-08-10, 21:08
RE: Väsnig vattenpump - av Hagbard - 2019-08-11, 09:08
RE: Väsnig vattenpump - av LMC400 - 2019-08-11, 10:08
RE: Väsnig vattenpump - av Ljusne-Håkan - 2019-08-11, 21:08
RE: Väsnig vattenpump - av LMC400 - 2019-08-12, 19:08
RE: Väsnig vattenpump - av Ljusne-Håkan - 2019-08-16, 18:08
RE: Väsnig vattenpump - av LMC400 - 2019-08-16, 19:08
RE: Väsnig vattenpump - av Ljusne-Håkan - 2019-08-16, 21:08
RE: Väsnig vattenpump - av LMC400 - 2019-08-17, 07:08
RE: Väsnig vattenpump - av Ljusne-Håkan - 2019-08-18, 12:08
RE: Väsnig vattenpump - av LMC400 - 2019-08-18, 15:08

Växla forum:


Forummedlemmar som tittar på denna tråd: 1 Gäst(er)