2022-12-22, 12:12
Jo du, du är inte den enda som kommit på den idén här... Jag har lyckats ducka den genom att hänvisa till att det hänger en slinga i en buske en liten bit därifrån. Den är förvisso inte tänd dygnet runt, utan styrd av tockena däringa modern smarta hem-lösning. Men det innebär också att jag kan tända den nu, fast jag inte är hemma, om jag skulle tycka att det är för mörkt där ute.
Kåken är byggd 1943, så den är inte fullt internetkompatibel från begynnelsen, av någon anledning. Men det går ju att modernisera lite med utanpåliggande ting och radiostyrning, när det inte finns KNX eller DALI från början. Nu har jag skrotat ut alla inpluggade kopplingsur och styr via programmering och fjärrkontroll istället.
Kåken är byggd 1943, så den är inte fullt internetkompatibel från begynnelsen, av någon anledning. Men det går ju att modernisera lite med utanpåliggande ting och radiostyrning, när det inte finns KNX eller DALI från början. Nu har jag skrotat ut alla inpluggade kopplingsur och styr via programmering och fjärrkontroll istället.