2022-10-28, 11:10
(2022-10-28, 11:10)Ljusne-Håkan Skrev:(2022-10-28, 11:10)Hagbard Skrev:(2022-10-28, 10:10)Ljusne-Håkan Skrev: [quote pid="9246" dateline="1666947019"]Den har två brytare, antar att du menar den på den här bilden
[quote pid="9245" dateline="1666941656"]
Förstår att du har läste manualen?
3010 som kom på marknaden 2006 var programerad för en liten speciell funktion och den "proriterade" Elpatron.
Förmodar du har den första "digitala" manöverpanelen som kom på marknaden då pannan kom ut.
Det man kan prova är att koppla bort elsladden (230 V) till vagnen och bryta huvudbrutaren (12 V) i vagnen.
Prova sedan att slå på huvudbrytateren (12 V) i vagnen (ingen yttre 230 V får då vara inkopplad till vagnen) och se när pannans display tänds upp. finns det en symbol i displayen som ser ut som en strömkontakt som blinkar så har du problem.
Då får vi ta det sedan.
Om jag med elsladden borta (jag fricampar i Vik) bryter den och slår på igen ser displayen ut så här
Längst till höger har du en symbol på en kontakt, blinkar den när du slår på systemet så kan enheten vara programerad för 230V.
Dom första paneler som kom programerade Alde för 230V då dom trodde att "alla" står på stolpe.
Och är det så att symbolen blinkar så kan din panel vara av just den första serien.
I instruktionen till den pannan när den kom så står det lite luddigt i manualen, speciellt att systemet är prioritarat för Elpatron och som "kan" betyda att systemet är programerat för just 230V.
[/quote]
Årsmodellen är 2006, men vagnen är tillverkad 2005, så den är väl den allra första kanske
[/quote]
Ingen elsymbol blinkar när jag bryter o slår på.
Hemma ikopplad på 230 vet jag att 230voltsymbolen var tänd. Utan att blinka
Ett nytt inlägg i gruppen : "VI SOM ALDRIG HÄNGER AV HUSVANGEN".
Att åka bil utan husvang är inte att åka bil.
Att åka bil utan husvang är inte att åka bil.