2021-07-06, 17:07
Om det kyler på gasol men inte på 230 volt då är det mycket troligt att elpatronen är paj. Den sitter istucken i samma skorsten å baksidan som gasolbrännarens avgaser går upp i.
På en del vagnar kan man komma åt att byta den utifrån genom det nedre gallret. På min Cabby 1988 fick jag ta lös kylskåpet, rejält krångligt.
Jag antar att det går att kyla även med 12 volt? På mitt sitter det två knappar för12 resp 230 volt fram uppe t vänster. Står du still med 230volts uttah och har en rejäl batteriladdare kan du kanske köra på 12 volt nu i sommar o byta patronen till hösten.
Men utan att samtidgt ladda batteriet så drar 12 voltskyla så mkt ström att batteriet redan efter några timmar är tom och förstört.
Skickat från min SM-A600FN via Tapatalk
På en del vagnar kan man komma åt att byta den utifrån genom det nedre gallret. På min Cabby 1988 fick jag ta lös kylskåpet, rejält krångligt.
Jag antar att det går att kyla även med 12 volt? På mitt sitter det två knappar för12 resp 230 volt fram uppe t vänster. Står du still med 230volts uttah och har en rejäl batteriladdare kan du kanske köra på 12 volt nu i sommar o byta patronen till hösten.
Men utan att samtidgt ladda batteriet så drar 12 voltskyla så mkt ström att batteriet redan efter några timmar är tom och förstört.
Skickat från min SM-A600FN via Tapatalk
Ett nytt inlägg i gruppen : "VI SOM ALDRIG HÄNGER AV HUSVANGEN".
Att åka bil utan husvang är inte att åka bil.
Att åka bil utan husvang är inte att åka bil.