2021-05-09, 19:05
Har Googlat termoelement och gasolkylskåp som en tok denna helgen i hopp om att lära mig hur allt hänger ihop. Det slutade med att jag hittade ett inlägg på ett husbilsforum med en lösning som jag testade och som gjorde att skåpet tände, lågan fortsatte brinna och hör och häpna, även galvanometern ger perfekt utslag. Det var för en liten stund sedan och jag har en tendens att ropa hej innan jag är över bäcken men det ser väldigt lovande ut efter en mycket enkel åtgärd.
Han som drabbades av liknande bekymmer kontaktade Lööfs gasol för köp av termoelement. En Leif på Lööfs gasol kom med tipset att testa detta innan byte av några delar. "Vrid vredet för el/12V/gasol 30 gånger on/off"
Kostar ju inget att prova tänkte jag utan större hopp om att det skulle funka. Det gjorde det.
Tappade hakan, så den får jag se om jag kan hitta på golvet i vagnen
Lägger en skärmdumpad bild från det forumet.
Ett stort coronaanpassat tack och bock för alla tips jag fått här av Sokrates och Hagbard. Ni är en ovärderlig tillgång. Ha en fin vecka.
Skickat från min moto g(8) power lite via Tapatalk
Han som drabbades av liknande bekymmer kontaktade Lööfs gasol för köp av termoelement. En Leif på Lööfs gasol kom med tipset att testa detta innan byte av några delar. "Vrid vredet för el/12V/gasol 30 gånger on/off"
Kostar ju inget att prova tänkte jag utan större hopp om att det skulle funka. Det gjorde det.
Tappade hakan, så den får jag se om jag kan hitta på golvet i vagnen
Lägger en skärmdumpad bild från det forumet.
Ett stort coronaanpassat tack och bock för alla tips jag fått här av Sokrates och Hagbard. Ni är en ovärderlig tillgång. Ha en fin vecka.
Skickat från min moto g(8) power lite via Tapatalk