2020-12-02, 18:12
Jag tror inte jag har varit ute på någon utflykt där jag haft vagnen varm under körning. Det har blivit till att slå på värmen vid framkomst. Ofta då på gasol till att börja med, för strömmen har i regel inte varit kopplad med detsamma. Men gasolvärmen går ju bra att gå ut och slå på så snart det blir stopp. Sen kan jag gå och kolla exakt var jag ska stå, backa dit, sätta vagnen i våg, fixa stödben, avloppsdunk, elsladd (när det är möjligt), plocka av husvagnsspeglarna och lite annat sånt, innan det blir dags att gå in i vagnen. Då har den redan tagit sig en bit i värmeavseende. Där ska bordet upp och diverse sånt som är stuvat under färd plockas fram.
Men jag brukar ju inte köra på vintern heller. Har aldrig haft några vinterdäck till någon husvagn.
Som redan konstaterats betvivlar jag inte att det går fortare att få luften varm med fläktkaminer. Men jag anser fortfarande att det inte är samma sak.
Men jag brukar ju inte köra på vintern heller. Har aldrig haft några vinterdäck till någon husvagn.
Som redan konstaterats betvivlar jag inte att det går fortare att få luften varm med fläktkaminer. Men jag anser fortfarande att det inte är samma sak.