2020-04-15, 17:04
Nu har jag härjat klart för idag....
For iväg till Nibo, och dom hade den nya gröna modellen hemma, kanon tänkte jag. Hem och satte dit den, knapplampan blinkade, men inget tickande o ingen [censurerat ord] gnista! Vanmakt! Gav upp en kvart. Sen testade jag att dra ur tändkabeln o testade att kortsluta utgången på tändboxen mot plåten, och då gnistrade det! Alltså borde det vara fel på tändkabeln eller tändstiftet. Satte snabbt dit den gamla boxen o testade samma grej. Då fick jag fram mycket bättre gnistor ändå! Dom hoppade säkert fyra cm!
Krånglade ur tändkabeln, o se på [censurerat ord], på ett ställe såg hökjet ut som att det legat mot en lödkolv och tråden var framme, och hade förstås lett strömmen fel väg för det mesta men rätt ibland om kabeln ruskat lite på sig.
Lagade det skadade med en bit hölje från 16kvadratskabeln, sen krympslang utanpå det. Lite justering av tändstiftet, sen funkar det bättre än jag sett nån gång! Om jag vrider på gasolkranen först, sen håller inne tändsäkring några sekunder o sen knäpper på on-knappen så hinner den bara blinka en gång så tänds lågan med ett mysrys boff! Vrider jag av gasolkranen börjar det blinka och tändsäkringen stänger också av efter några sekunder, allt är nu tiptop!
Sen, som grädde på moset tillbaks till NIBO en extra sväng, lämnade igen den nya tändboxen och fick tillbaka pengarna. Så nu är jag nöjd!
For iväg till Nibo, och dom hade den nya gröna modellen hemma, kanon tänkte jag. Hem och satte dit den, knapplampan blinkade, men inget tickande o ingen [censurerat ord] gnista! Vanmakt! Gav upp en kvart. Sen testade jag att dra ur tändkabeln o testade att kortsluta utgången på tändboxen mot plåten, och då gnistrade det! Alltså borde det vara fel på tändkabeln eller tändstiftet. Satte snabbt dit den gamla boxen o testade samma grej. Då fick jag fram mycket bättre gnistor ändå! Dom hoppade säkert fyra cm!
Krånglade ur tändkabeln, o se på [censurerat ord], på ett ställe såg hökjet ut som att det legat mot en lödkolv och tråden var framme, och hade förstås lett strömmen fel väg för det mesta men rätt ibland om kabeln ruskat lite på sig.
Lagade det skadade med en bit hölje från 16kvadratskabeln, sen krympslang utanpå det. Lite justering av tändstiftet, sen funkar det bättre än jag sett nån gång! Om jag vrider på gasolkranen först, sen håller inne tändsäkring några sekunder o sen knäpper på on-knappen så hinner den bara blinka en gång så tänds lågan med ett mysrys boff! Vrider jag av gasolkranen börjar det blinka och tändsäkringen stänger också av efter några sekunder, allt är nu tiptop!
Sen, som grädde på moset tillbaks till NIBO en extra sväng, lämnade igen den nya tändboxen och fick tillbaka pengarna. Så nu är jag nöjd!
Ett nytt inlägg i gruppen : "VI SOM ALDRIG HÄNGER AV HUSVANGEN".
Att åka bil utan husvang är inte att åka bil.
Att åka bil utan husvang är inte att åka bil.