2020-04-13, 11:04
Det har inte med bilen att göra, utan med vagnen, vad den gör med de olika matningarna. När jag skaffade min XC70 var det min första bil med 13-poligt. De andra jag hade avvecklade jag, så jag bytte till 13-poligt på alla släparna.
På husvagnen såg jag då till att koppla så bilens matning när motorn är igång gick till kylen. Den ständiga matningen till batteriladdningen.
Efter det har jag blivit tvungen att byta husvagn. Den nya är kopplad så att ständig matning till vagnen går till 12-voltsdrift i vagnen. Matningen som är till när motorn är igång går till batteriladdning i vagnen. Kylskåpet går alltid att köra på vagnens batteri, vilket bli bilens ständiga matning om bilen är kopplad.
Så vill jag egentligen inte ha det, men kopplingsboxen är så in i helskotta inkladdad med butyl, så jag har än så länge undvikit att öppna den...
På husvagnen såg jag då till att koppla så bilens matning när motorn är igång gick till kylen. Den ständiga matningen till batteriladdningen.
Efter det har jag blivit tvungen att byta husvagn. Den nya är kopplad så att ständig matning till vagnen går till 12-voltsdrift i vagnen. Matningen som är till när motorn är igång går till batteriladdning i vagnen. Kylskåpet går alltid att köra på vagnens batteri, vilket bli bilens ständiga matning om bilen är kopplad.
Så vill jag egentligen inte ha det, men kopplingsboxen är så in i helskotta inkladdad med butyl, så jag har än så länge undvikit att öppna den...