2020-04-05, 23:04
(2020-04-05, 22:04)Kullke Skrev:(2020-02-10, 23:02)Sokrates Skrev: Historiskt har husvagnsförsäljningen överstigit försäljningen av husbilar. Under några år såldes fler husbilar än husvagnar. Bonus-Malus beskattningen har medfört att husbilsförsäljningen har sjukit och nu understiger försäljningen av husvagnar.Jag trodde det såldes många fler husbilar än husvagnar.
Vi brukar på skoj räkna husbilarna och husvagnarna vi möter på vägen när vi är ut och drar vagnen sommartid, oftast är det 80% husbilar och 20% husvagnar.
Men det beror antagligen på att husbilar används flitigare, när de inte används hyrs de ut. Och husvagnar står flera nätter på samma camping.
Citat: "Och husvagnar står flera nätter på samma camping.".... ?
Är det alltså alltid så? Inte alltid, jag står nästan aldrig aldrig på camping. Jag kan omöjligt fatta hur nån öht kan tänka sig det. Ännu mindre att frivilligt betala dyrt för det....
Men nog är det vanligt att många tror att det är en omöjlighet, eller tom olagligt att inte använda husvagnen endast på sommaren och då åka raka vägen till en camping där man bygger upp staket och stannar där tills semestern är slut.
Ett nytt inlägg i gruppen : "VI SOM ALDRIG HÄNGER AV HUSVANGEN".
Att åka bil utan husvang är inte att åka bil.
Att åka bil utan husvang är inte att åka bil.