Vissa delar av forumet är endast tillgängligt för registrerade användare. Det är kostnadsfritt att registrera sig på forumet. Vänligen Logga in eller Registera dig för att ta bort detta meddelande.
Detta forum använder cookies
Detta forum använder cookies för att lagra din inloggningsinformation om du är registrerad, och ditt senaste besök om du inte är det. Cookies är små textdokument som lagras på din dator; cookies som sätts av detta forum kan endast användas på denna webbplats och utgör ingen säkerhetsrisk. Cookies på detta forum spårar också de specifika ämnen du har läst och när du läste dem senast. Vänligen bekräfta om du accepterar cookies.

Du kan när som helst ändra dina cookie-inställningar via en länk längst ner på sidan.

Trådrankning:
  • 0 Vote(s) - 0 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Bättre grövre 12 voltsmatning från bil till vagn....
#61
(2020-04-03, 00:04)Ljusne-Håkan Skrev: Skulle det vara nån nackdel om jag drar dubbla tolvkvadratare till både plus och minus? I Båten är det 50 kvadrat mellan de fyra batterierna

Då bör du säkra av alla fyra kablarna, såväl plus som minus, i båda ändar, så vitt du inte väljer en säkring som är så klen att den brinner av innan någon av kablarna blir varm. När man har parallella kablar och en av kablarna det helt plötsligt bli t.ex. avbrott i en kabel så går all ström i den kvarvarande kabeln. Detta kan också hända med minuskablarna och det är därför jag även säkrade av dessa i min installation. Säkringarna sitter där för att dom skall brinna av för att förhindra att det går för hög ström i kablarna, kontakterna och dyligt som gör att de brinner i stället.
”Jag kanske ogillar din åsikt men jag försvarar med näbbar och klor din rätt att uttala den.”
[-] Följande 2 användare säger tack till dig Sokrates för detta inlägg:
  • Hagbard, LMC400
Svara


Meddelande i denna tråd
RE: Bättre grövre 12 voltsmatning från bil till vagn.... - av Sokrates - 2020-04-03, 03:04

Växla forum:


Forummedlemmar som tittar på denna tråd: 25 Gäst(er)