2020-01-25, 17:01
(2020-01-25, 17:01)LMC400 Skrev: Vad är det för effektförlust i elpatronen då? Det apersson850 skriver är väl helt riktigt? Så länge något värms upp av energi inne i vagnen så borde eventuella förluster omvandlas till värme de också och komma den totala uppvärmningen till godo.
Skickat från min LM-Q610.FG via Tapatalk
Ja visst, men du får inte ut mer än 2000 Watt oavsett hur du gör med en Elpatron.
Men i övrigt så har jag inte pratat om någon effektförlust varken i elpatron eller panna.
Det jag nämnde var att det kan tillkomma effektförluster beroende på "byggnadens" konstruktion och det är ju en annan sak, det har ju ingenting med värmekällan att göra.
Det jag nämnde var den effekt som krävs för att hålla en dräglig temperatur i den holk du har oavsett vilken värmekälla.
Men nu så har du en värmekälla som tillför en effekt på max 2000 Watt och det var den som jag nämnde då inte räckte till för att hålla en dräglig temperatur om temperaturen faller ner under nollan då beräkningen för denna holk bör ligga på tillförd effekt runt 75/80 Watt per m2 utan att ta med beräkningar som för ventilationsförluster samt och även av transmissionsförluster mm.
Det var det som frågan gällde inget annat...