2020-01-24, 13:01
Jag har haft lite galna idéer om att värma upp "tantens" lägenhet med gasol i stället för el. Elen håller på att bli riktigt dyr och speciellt när man behöver den som mest. Nu är det lite kalllare och temperaturen inomhus har gått ner till +18 C. De två alternativ som står till buds utan att göra några installationer och med principen "man tager vad man haver" är:
Enklast är alternativet med tryckkokaren, så jag gjorde slag i saken och har nu tryckkokaren stående på golvet som så sakteliga avger värme i rummet. Detta är ett alternativ som jag även kan använda sig av i mini-husvagnen där den enda värmekällan är 230v fläktelement. I husvagnen värms vagnen dessutom upp av gasolspien när man värmer upp vattnet i tryckkokaren.
- att fylla tryckkokaren med vatten och värma upp den på gasolspisen som hon har på verandan sedan i somras
- att ta in gasolgrillen och låta den sprida värme inomhus
Enklast är alternativet med tryckkokaren, så jag gjorde slag i saken och har nu tryckkokaren stående på golvet som så sakteliga avger värme i rummet. Detta är ett alternativ som jag även kan använda sig av i mini-husvagnen där den enda värmekällan är 230v fläktelement. I husvagnen värms vagnen dessutom upp av gasolspien när man värmer upp vattnet i tryckkokaren.
”Jag kanske ogillar din åsikt men jag försvarar med näbbar och klor din rätt att uttala den.”