2020-01-22, 21:01
(Detta inlägg var senast redigerat: 2020-01-22, 21:01 av Ljusne-Håkan.)
Pumpen funkade en kort tid efter att jag köpt vagnen sen la den av....
Idag fick jag sms från NIBO, Vagnen klar att hämta, slutsumma 1450 kr. Åkte dit mitt på dan genom ett härligt solbelyst Hälsingland. Det visade sig att i notan ingick även ett nytt kretskort, denna gång det som bara har två reläer det kostar 475 kr. Bra det då vi bestämt att 230-voltspumpens tid är ute. Efter en kort protestdiskutering från min sida så togs kortet bort från notan, Fredrik menade först att det läckaget uppstått efter att han bytt packboxen och expansionskärlet, vilket jag förstås protesterade mot. och då knipsade han bort kortet från räkningen, o då blev jag väldigt nöjd. En timmas arbete plus en o-ring a 25 kr. Den gamla o-ringen var väldigt hård, och mer fyrkantig än rund.
Summa summarum så tycker jag det var bra jobbigt av Nibo o inte oskäligt dyrt alls, det kostar att driva en sån anläggning, och [censurerat ord] vad dom ligger i inne verkstan. Ute i butiken var det mer gäspande och rulla tummarna förstås
Första svängen gick på 5995 kr. Då ingick en packbox 49 kr, kretskort 725 kr, O-ring 9 kr, en till O-ring 20 kr, expansionskärl komplett 595 kr.
Samt arbetstid 290 (minuter ?) a 950 kr/tim summa 4591,67 kr
Nu är väl det mesta utbytt i hela vagnen. Firade med att äta vita bönor o korv i vagnen ute på gårn efter att jag städat o grejat där. Det sist jag gjorde var att dra ur 230-volts schukokontakten till elpatronen, ska titta noga om jag ser nån glykol där innan jag kör den igen. Den glykol som var i så "blå och fin ut" så han pytsade tillbaka det han släppte ur för att få isär pumpen. Det hade suttit fast som f-n....
Idag fick jag sms från NIBO, Vagnen klar att hämta, slutsumma 1450 kr. Åkte dit mitt på dan genom ett härligt solbelyst Hälsingland. Det visade sig att i notan ingick även ett nytt kretskort, denna gång det som bara har två reläer det kostar 475 kr. Bra det då vi bestämt att 230-voltspumpens tid är ute. Efter en kort protestdiskutering från min sida så togs kortet bort från notan, Fredrik menade först att det läckaget uppstått efter att han bytt packboxen och expansionskärlet, vilket jag förstås protesterade mot. och då knipsade han bort kortet från räkningen, o då blev jag väldigt nöjd. En timmas arbete plus en o-ring a 25 kr. Den gamla o-ringen var väldigt hård, och mer fyrkantig än rund.
Summa summarum så tycker jag det var bra jobbigt av Nibo o inte oskäligt dyrt alls, det kostar att driva en sån anläggning, och [censurerat ord] vad dom ligger i inne verkstan. Ute i butiken var det mer gäspande och rulla tummarna förstås
Första svängen gick på 5995 kr. Då ingick en packbox 49 kr, kretskort 725 kr, O-ring 9 kr, en till O-ring 20 kr, expansionskärl komplett 595 kr.
Samt arbetstid 290 (minuter ?) a 950 kr/tim summa 4591,67 kr
Nu är väl det mesta utbytt i hela vagnen. Firade med att äta vita bönor o korv i vagnen ute på gårn efter att jag städat o grejat där. Det sist jag gjorde var att dra ur 230-volts schukokontakten till elpatronen, ska titta noga om jag ser nån glykol där innan jag kör den igen. Den glykol som var i så "blå och fin ut" så han pytsade tillbaka det han släppte ur för att få isär pumpen. Det hade suttit fast som f-n....
Ett nytt inlägg i gruppen : "VI SOM ALDRIG HÄNGER AV HUSVANGEN".
Att åka bil utan husvang är inte att åka bil.
Att åka bil utan husvang är inte att åka bil.