En skriver:
"Kylarglykol Longlife Gul ger bra och långvarigt korrosions- skydd för de vanligaste metallerna i kylsystem: koppar, tenn, mässing, stål, gjutjärn och aluminium. För bästa korrosionsskydd rekommenderas".
Denna leverantör vänder sig till fordonsägare av större och tyngre fordon där man angiver km i stället för år.
Detta stämmer ju då inte på den generation G13 som inte är bra mot bl a mässing där tillverkaren av radiatorsystem hänvisar till 5 års bytesinnervall..
Men då det är en OEM produkt så kan tillverkaren av dels av motorfordon samt och campingfordon, föreskriva sin egen rekommenderade produkt pga att de har utökat innehållet med tillsatser som är bra för just deras system.
Och att det skiljer mellan en motor och ett radiatorsystem kanske vi förstår.
Kom ju på så där i all hast, att i husbilar så rekomenderar man inte att koppla ihop radiatorsystem med motorsystemet.
Mest för att de har olika tryck samt att det kanske har olika typer av just glykol.
Däremot så rekommenderas att man monterar en värmeväxlare med en separat pump för motorsidan om man vill utnytja något av systemen för att värma upp det andra.
"Kylarglykol Longlife Gul ger bra och långvarigt korrosions- skydd för de vanligaste metallerna i kylsystem: koppar, tenn, mässing, stål, gjutjärn och aluminium. För bästa korrosionsskydd rekommenderas".
Denna leverantör vänder sig till fordonsägare av större och tyngre fordon där man angiver km i stället för år.
Detta stämmer ju då inte på den generation G13 som inte är bra mot bl a mässing där tillverkaren av radiatorsystem hänvisar till 5 års bytesinnervall..
Men då det är en OEM produkt så kan tillverkaren av dels av motorfordon samt och campingfordon, föreskriva sin egen rekommenderade produkt pga att de har utökat innehållet med tillsatser som är bra för just deras system.
Och att det skiljer mellan en motor och ett radiatorsystem kanske vi förstår.
Kom ju på så där i all hast, att i husbilar så rekomenderar man inte att koppla ihop radiatorsystem med motorsystemet.
Mest för att de har olika tryck samt att det kanske har olika typer av just glykol.
Däremot så rekommenderas att man monterar en värmeväxlare med en separat pump för motorsidan om man vill utnytja något av systemen för att värma upp det andra.