2019-12-18, 13:12
(2019-12-18, 13:12)Sokrates Skrev:(2019-12-18, 12:12)Ljusne-Håkan Skrev: Nu är felorsaken klarlagd av Fredrik på Nibo. Och tur att jag gav upp mitt eget hempulande.
Han sa att det läcker glykol både från ett trasigt expansionskärl och nån liten shunt(?)ventil. Han ska byta burken o fixa nya packningar till ventilen
Tack för informationen. Har dock svårt att förstå hur läckande kylarvätska kan orsaka elfelen.
Kanoners...
Ja det kan vara lit svårtolkat men när jag läste igenom alla inlägg och dom där du mätt den kabel som kommer från pannan till elpatron så fick du några gånger inga fel i mätningen och några gånger så fick du ström i den Röda fast knappen stod på den Gråa (1000W) och det läckte ca 9V till den Röda (2000W).
Kan ju vara det problemet som du upptäckte tidigare att den läckte glykol någonstans men som du inte hittade.
Läcker det från schunten (den man stänger av om man bara vill ha varmvatten) under beredaren så kan det rinna ner till kontakten och vatten ger ju en krets å där kan ju då grunfelet vara.
Kul med återkoppling och hoppas allt fungerar nu till Jul om du tänker dig iväg någonstans