2019-12-17, 14:12
(2019-12-17, 14:12)Ljusne-Håkan Skrev: Oavsett om elpatronen är trasig, eller om den är hel, så måste jag ha ännu ett reläkort. Och att koppla ihop det på chans när jag får 9 volt på den röda styrkabeln är ju meningslöst. Det blir bara ännu ett sönderbränt kort som resultat. Om ni kunde krypa in och försöka titta hur det ser ut här skulle även ni ge upp. Att ta bort elpatronen och kladda med glykol och mäta på stift jag inte har en aning om var dom går vore meningslöst. Nu funkar den som den är på gasolvärme + kupevärmare om vi skulle få för oss att åka till barnbarn i Västerås.
Jag fortsätter försöken att få kontakt med verkstad. Vilket iofs verkar lika lönlöst även det.
Ja, så länge den går att köra på gasolväme så kan man använda en kupévärmare i stället för att böka med elpatronen. Behöver du ha inkopplat det skadade kretskortet för att driva cirkulationspumpen när du endast använder värmaren för gasoldrift, eller kan du koppla bort det och isolera så att inga ledare av misstag ger kortslutning?
Om du kan klara dig med gasolvärme och kupévärmare tills det blir varmare ute så blir det kanske enklare att ligga dubbelvikt i vagen och leta felet i kretsen för 2000W patronen.
”Jag kanske ogillar din åsikt men jag försvarar med näbbar och klor din rätt att uttala den.”