2019-12-16, 18:12
Nu har jag hittat nåt misstänkt med 12volten.
Med effektväljaren på 1kw får jag full spänning på den grå tåten, men jag får även drygt 9 volt (ctekladdaren inkopplad) på den röda 2kw-tåten. Där borde det väl vara noll? Drar relät halvt om halvt så blir det nog gnistor där.
Slår jag om knappen till 2kw så blir det över 13 volt på den röda tåten.
Mäter jag på den grå med knappen på 2kw så blir det bara 1,3 volt.
Min gissning är att nya reläkortet redan blivit förstört, och blivit det när jag kört patronen på 1kw ihop med 1kw på en kupevärmare för att få värme fortare i vagnen när den var helt utkyld. De nätter jag provsov i den körde jag på 2kw läget hela tiden
Skickat från min SM-A600FN via Tapatalk
Med effektväljaren på 1kw får jag full spänning på den grå tåten, men jag får även drygt 9 volt (ctekladdaren inkopplad) på den röda 2kw-tåten. Där borde det väl vara noll? Drar relät halvt om halvt så blir det nog gnistor där.
Slår jag om knappen till 2kw så blir det över 13 volt på den röda tåten.
Mäter jag på den grå med knappen på 2kw så blir det bara 1,3 volt.
Min gissning är att nya reläkortet redan blivit förstört, och blivit det när jag kört patronen på 1kw ihop med 1kw på en kupevärmare för att få värme fortare i vagnen när den var helt utkyld. De nätter jag provsov i den körde jag på 2kw läget hela tiden
Skickat från min SM-A600FN via Tapatalk
Ett nytt inlägg i gruppen : "VI SOM ALDRIG HÄNGER AV HUSVANGEN".
Att åka bil utan husvang är inte att åka bil.
Att åka bil utan husvang är inte att åka bil.