2019-12-16, 17:12
(2019-12-16, 16:12)Hagbard Skrev: En tanke som slog mig är, har inte problemet med Elpatronen hänt sedan du bytte vägguttaget som var sönderbränt?Nya uttaget är rätt gjort. Jag är en sk fullbetald elektriker sen nån gång på 70-talet. Har många års knivkastande som industrielektriker på Ala-sågen i ryggen. Och även som installationselektriker på Högalids Elektriska i Stockholm. Där blev det många tvättstugor installerade, ofta helt nya såna på vindar och ställen med fin utsikt. Ett fritt o trivsamt jobb, förutom nackdelen att man måste ha egen bil o hitta parkeringsplatser. Till p-automaterna hade vi iofs en låda planbrickor som funkade lika bra som riktiga slantar då i forntiden. Jordade o kapslade uttag är nog det jag hållit på som mest med i min elektriska karriär, förutom elgitarrer då... Lagom avancerat. Men nog så jävligt i konstiga utrymmen.
Du måste nog kolla av det innan du byter till en ny Elpatron så allt stämmer till detta uttag och att kablarna sitter rätt?
Framförallt så inga kablar verkar brända. Kontrollera även kablarna i intaget och från intaget så inget är brännt där.
Ett nytt inlägg i gruppen : "VI SOM ALDRIG HÄNGER AV HUSVANGEN".
Att åka bil utan husvang är inte att åka bil.
Att åka bil utan husvang är inte att åka bil.