2019-12-13, 20:12
Den här glädjen blev inte långvarig. Idag var det återigen värme på elpatronen fast allt var avstängt. Den går återigen på 1 kw fast värmen är avstängd, ser det på effektmätaren jag har vid uttaget. 1 kw oavsett om väljarknappen står på 1 kw, o (avstängt) eller 2 kw.
Knäpper jag på värmen går den på 2 kw som den ska på det läget. Men sänker jag termostaten så stannar cirkpumpen, men elpatronen fortsätter värma på 1 kw. [censurerat ord] skit.
Tror det måste ha blivit så här av sig själv förut idag, inte så långt innan jag märkte det, det hade inte hunnit bli varm alls i inne i vagnen, första gången var det ju 13 grader utan att cirkpumpen gick.
Jag antar att nåt är knas med 12-voltsstyrningen. Sniffade in genom toaskåpet mot elpatronen, den här gången luktar det inte bränt alls där. Kanske har nåt glapp/överslag som ska dra 1 kw slingan gjort så att den stått och dragit på halvfart ibland så det gnistrat där och att det gjorde så det brann sönder till slut.
Nu Nu har jag dragit ur stickproppen och gjort ett antagligen meningslöst försök att spraya kontaktspray i de tre brytarna på framsidan, och blåser med kupevärmare mot knapparna ifall det hela beror på fukt i 12 voltsstyrningen och de knapparna. Den här gången går jag troligen bet och får lämna bort vagnen till Nibo i Bollnäs eller Caravan o Marin i Valbo.
Deppigt.
Knäpper jag på värmen går den på 2 kw som den ska på det läget. Men sänker jag termostaten så stannar cirkpumpen, men elpatronen fortsätter värma på 1 kw. [censurerat ord] skit.
Tror det måste ha blivit så här av sig själv förut idag, inte så långt innan jag märkte det, det hade inte hunnit bli varm alls i inne i vagnen, första gången var det ju 13 grader utan att cirkpumpen gick.
Jag antar att nåt är knas med 12-voltsstyrningen. Sniffade in genom toaskåpet mot elpatronen, den här gången luktar det inte bränt alls där. Kanske har nåt glapp/överslag som ska dra 1 kw slingan gjort så att den stått och dragit på halvfart ibland så det gnistrat där och att det gjorde så det brann sönder till slut.
Nu Nu har jag dragit ur stickproppen och gjort ett antagligen meningslöst försök att spraya kontaktspray i de tre brytarna på framsidan, och blåser med kupevärmare mot knapparna ifall det hela beror på fukt i 12 voltsstyrningen och de knapparna. Den här gången går jag troligen bet och får lämna bort vagnen till Nibo i Bollnäs eller Caravan o Marin i Valbo.
Deppigt.
Ett nytt inlägg i gruppen : "VI SOM ALDRIG HÄNGER AV HUSVANGEN".
Att åka bil utan husvang är inte att åka bil.
Att åka bil utan husvang är inte att åka bil.