2019-12-11, 11:12
(Detta inlägg var senast redigerat: 2019-12-11, 12:12 av Ljusne-Håkan.)
Sov bara till halv elva idag, Vårväder med 4,5 plusgrader uta idag. En snabb kopp kaffe sen måste jag ut i "waffen" o kolla kylskåpstempen, o den var som synes 2,3 grader. Suveränt, sänkte lite till, fick återigen höra det förtroendeingivande klicket från termostaten.
Isolerskivan i nederkant av det undre luftgallret satt från början enbart med nåt sättlim så jag uppfann ett litet stöd av överbliven kylisolering från kylboxbygget i båten. Köpte de grejorna på Hjertmans för 20 år sen, Isotherm kompressoraggregat som är så strömsnålt att jag kan ha det igång hela sommaren utan landströmsladdning, enbart en 40 watts solcell på stolpe i aktern ger mer ström än den kylen drar. Bra kvalle där med.
.
Skickat från min SM-A600FN via Tapatalk
Isolerskivan i nederkant av det undre luftgallret satt från början enbart med nåt sättlim så jag uppfann ett litet stöd av överbliven kylisolering från kylboxbygget i båten. Köpte de grejorna på Hjertmans för 20 år sen, Isotherm kompressoraggregat som är så strömsnålt att jag kan ha det igång hela sommaren utan landströmsladdning, enbart en 40 watts solcell på stolpe i aktern ger mer ström än den kylen drar. Bra kvalle där med.
.
Skickat från min SM-A600FN via Tapatalk
Ett nytt inlägg i gruppen : "VI SOM ALDRIG HÄNGER AV HUSVANGEN".
Att åka bil utan husvang är inte att åka bil.
Att åka bil utan husvang är inte att åka bil.