(2019-10-14, 16:10)Ljusne-Håkan Skrev: Har du testat laddaren på några andra bilbatterier? Den kan väl teoretiskt vara hel ändå?
Jag jag har testat laddaren på två olika batterier. För en stund sedan kopplade jag in laddaren igen på ett av batterierna efter att det var fulladdat med den klenare laddaren från Lidl, men även när jag kopplar in CTEK-laddaren på ett fulladdat batteri börjar den stampa med "desulphation". Tyvärr ser det ut som att CTEK-laddaren är kass. Jag får prova och se om "supply" fungerar för då kanske den går att använda till 12v matning när man inte har något batteri inkopplat.
I sammanhanget kan nämnas att det AGM-batteri som jag just fullde på med batterivatten tog laddning och verkade ha normal vilospänning efter avslutad laddning. AGM-batteriernas svaghet är att dom innehåller mindre vätska än vanliga blybatterier och även AGM-batterier kan bli varma och "gasa" bort vätska.
”Jag kanske ogillar din åsikt men jag försvarar med näbbar och klor din rätt att uttala den.”