2019-06-07, 19:06
På 70 talet så renoverade jag en fyrportsförgasare till en Winebago men i den satt det en stor Chryselmotor.
Problemet var att "någon" försökt sig på att fixa den men inte visste att det satt en centrumskruv som måste ta bort för att få isär den vilkett då blev att vederbörande fick en massa bakelitprylar att ta reda på som jag sedan limmade ihop och sedan ställde in munstyckena på grundinställning som efter start justerades in så bränsletillförseln blev som den skulle i stället för 7,5 liter mil som var problemet innan.
Fick sedan även renovera och limma ihop tryckvattenpumpen som samma tidigare person försökt sig på att laga.
Fick sedan låna denna "buss" en semester på ett par veckor och den "flöt fram" på vägen och gick hur bra som helst och bensinförbrukningen var inte alls så hög som man egentligen skulle tro i förhållande till vikten, drog ungefär som en stor dragbil med en stor boggievagn efter.
Problemet var att "någon" försökt sig på att fixa den men inte visste att det satt en centrumskruv som måste ta bort för att få isär den vilkett då blev att vederbörande fick en massa bakelitprylar att ta reda på som jag sedan limmade ihop och sedan ställde in munstyckena på grundinställning som efter start justerades in så bränsletillförseln blev som den skulle i stället för 7,5 liter mil som var problemet innan.
Fick sedan även renovera och limma ihop tryckvattenpumpen som samma tidigare person försökt sig på att laga.
Fick sedan låna denna "buss" en semester på ett par veckor och den "flöt fram" på vägen och gick hur bra som helst och bensinförbrukningen var inte alls så hög som man egentligen skulle tro i förhållande till vikten, drog ungefär som en stor dragbil med en stor boggievagn efter.