2019-04-10, 08:04
(2019-04-09, 20:04)JOCKE.F Skrev:(2019-04-08, 21:04)Hagbard Skrev:(2019-04-08, 20:04)JOCKE.F Skrev:(2019-04-08, 19:04)LMC400 Skrev:(2019-04-07, 20:04)Hagbard Skrev: Okidoki...lmc400 var ju först så var är vi någonstans?
Adressen är 541 Nijo-jo-cho,Nijo-dori Horikawa Nishi-iru, Nakagyo-ku, Kyoto, JAPAN
Det var anledningen till att jag är lite tveksamt att någon av forumsbesökarna drar förbi med husvagnen. Fast med en svensk dragbil och en gedigen Kabe är det kanske ingen omöjlighet
Så du menar Hagbard att vi med en Ford och en Hobby inte kan köra så långt.
Japp...
Med en Fodrar Ordentliga Reparationer Dagligen så tar det tid.
Och med ett Hemmasnickrat Objekt Bör Behovet Ytterligare ses över för att nå fram.
Ja Hagbard så lite reparationer som vi gjorde på den gamla Forden så blir man chockad. Har ägt ett Taxi bolag där jag var tvungen att köra Volvo som personbil och Volkswagen som mini buss, och där hade jag problem.Volvobilarna rullade bra med ca 50000 mil på mätarna men vissa fick man byta växellåda direkt på.Volkswagen ska vi inte prata om,fick byta växellåda tre gånger på 33000 mil och taxiförbundet varnade för att köpa Volkswagen med automatlåda.Så ingen Ford på våran gård stämmer inte.Jag kommer nog som det ser ut nu att köra Ford ett tag till Ps jobbar nu för Geely (Volvo)
Visst har Ford gjort bra bilar inte minst Mustang, Thunderbird för att inte nämna Crown Victoria -56 som var en särdeles fin vagn. Men den som sonen Edsel tog fram och som hette Ford Edsel blev en flopp. Sedan så har vi ju ungdomsvagnarna Ford Escort som var väldigt populär och som vann många tävlingare speciellt den med den Engelska Coswortmotorn, den gick, men mycket skruva.
Under turbulensens tid mellan 1999 och 2010 då Ford ägde Volvo så var det ju lite si och så då man hämtade de flesta delarna från överfyllda Fordlager som sedan blev något som skickades med då man hittar samma delar i bl a Focus, V50, V60, S70 och C-max, samma bottenplattor om jag inte tar fel och likartade motorer. I Focus ST så hamnade än T5 motor på 225 hästar och var kom den ifrån?
Håller just nu på med en Focus från -99 som har samma motor som bl a till V50 -04 där det stora problemt är kamremmen som gått av och krökt ventiler. Det sorgliga är att folk inte läser instrutionsböcker i tid utan när det hänt. I höstas så bytte jag topplocket på en V50 -04 som hade samma problem, kamrem av och krökta ventiler.
Jorå Ford gör väl lika hyfsade bilar som alla andra det gäller ju bara att sköta om dom så funkar dom.
Men det största gisslet är nog rosten, och där ligger Ford i lä mot Volvo tillverkade före 1998 och efter 2010.
Annars så vätar vi på VÄRMEN...