2019-03-10, 12:03
Jag tänkte mest på om en husvagnsfirma enkelt kan få tag i de grejer som ev brukar paja utan att leta beg. Blev förvånad att överhettningsskyddet och tändsäkringselementet var så billigt till Långe Jan. Och jag har ett svagt minne av att Hagbard nån gång skrev att det kunde vara svårt med grejor till Primuspannorna jämfört med Alde Långe Jan.
Jag kom nyss på att det vore väldigt enkelt att sätta en datorfläkt nertill på långplåten som täcker det mesta av Långe Jans framsida. Innanför där blir det ju enormt med värme man kan blåsa ut när man snabbt vill värma upp en kall vagn. Man tjyvar strömmen från cirkpumpen bara. När det väl blivit varmt stänger man bara av fläkten med en brytare. Kanske en dragbrytare av märket "Sport" som finns på OK-mackarna.
Jag kom nyss på att det vore väldigt enkelt att sätta en datorfläkt nertill på långplåten som täcker det mesta av Långe Jans framsida. Innanför där blir det ju enormt med värme man kan blåsa ut när man snabbt vill värma upp en kall vagn. Man tjyvar strömmen från cirkpumpen bara. När det väl blivit varmt stänger man bara av fläkten med en brytare. Kanske en dragbrytare av märket "Sport" som finns på OK-mackarna.
Ett nytt inlägg i gruppen : "VI SOM ALDRIG HÄNGER AV HUSVANGEN".
Att åka bil utan husvang är inte att åka bil.
Att åka bil utan husvang är inte att åka bil.