Nu har det förflutit lite tid sedan jag fyllde på batterivatten i cellerna. Det verkar som en cell är kass. Batteriet tappar laddning fort när en last kopplas på och går snabbt ner till ca 10,8v. Samma sak händer när jag använder batteriet för att driva larmet i bilen, men när batterispänningen har kommet ner till ca 10,8v håller det denna spänning relativt länge. När jag kopplar på batteriladdaren tar det inte så lång tid innan laddaren visar grön ljus. Batteriet har genomgått ett antal urladdnings- och laddcykler. Några gånger har jag även kört på med "recond-läget" för att se om det gör någon skillnad. Men så verkar inte vara inte fallet
Idag öppnade jag på propparna till battericellerna igen för att se hur det såg ut. I alla celler, förutom i en cell, hade dett lilla överskott av batterivatten absorberats i glasfibermattorna. Jag utgår från att det är den avikande cellen (#4) som är kass, vilket är en av cellerna i mitten av batteriet.
Nu när jag hade bort propparna igen fyllde jag ånyo på med batterivatten i alla celler förutom i cell #4. Därefter kopplade jag på batteriladdaren som får stå på ett dygn innan jag sätter det i bilen för att driva larmet medans det ordinarie startbatteriet är utplockat för laddning.
Idag öppnade jag på propparna till battericellerna igen för att se hur det såg ut. I alla celler, förutom i en cell, hade dett lilla överskott av batterivatten absorberats i glasfibermattorna. Jag utgår från att det är den avikande cellen (#4) som är kass, vilket är en av cellerna i mitten av batteriet.
Nu när jag hade bort propparna igen fyllde jag ånyo på med batterivatten i alla celler förutom i cell #4. Därefter kopplade jag på batteriladdaren som får stå på ett dygn innan jag sätter det i bilen för att driva larmet medans det ordinarie startbatteriet är utplockat för laddning.
”Jag kanske ogillar din åsikt men jag försvarar med näbbar och klor din rätt att uttala den.”