2018-07-19, 12:07
Krisers lösningar tenderar att så frön till nästkommande kriser. Själv har jag svårt att se att finanskrisen, som i mångt och mycket berodde på för hög skuldsättning, varaktigt kunde lösas med ännu högre skuldsättning.
De före detta finansministrarna Hank Paulson och Timothy Geithner samt Ben Bernanke, tidigare ordförande för banken Federal Reserve, tror att världsekonomin är på väg in i en ny kris, skriver CNBC.
"Vi går mot världshistoriens mest förutsägbara finanskrasch", säger Hank Paulson, och fortsätter:
"Desto längre vi väntar med att strama åt finanspolitiken, ju värre kommer det bli".
(www.di.se - vi-gar-mot-varldshistoriens-mest-forutsagbara-finanskrasch)
De före detta finansministrarna Hank Paulson och Timothy Geithner samt Ben Bernanke, tidigare ordförande för banken Federal Reserve, tror att världsekonomin är på väg in i en ny kris, skriver CNBC.
"Vi går mot världshistoriens mest förutsägbara finanskrasch", säger Hank Paulson, och fortsätter:
"Desto längre vi väntar med att strama åt finanspolitiken, ju värre kommer det bli".
(www.di.se - vi-gar-mot-varldshistoriens-mest-forutsagbara-finanskrasch)
”Jag kanske ogillar din åsikt men jag försvarar med näbbar och klor din rätt att uttala den.”