Trådar: 30
:
: 71
Ansluten: 2017 Oct
Betygsättning:
0
Ja, högst upp. På gaveln sticker sen fönstret in lite ovanför öppningen, så den blir kanske något mindre där. Jag har ju sittgruppen bak.
Men på sidorna är det fullt blås hela vägen.
:
Betygsättning:
0
Luftspalterna är uppbyggda med en skiva som sitter på reglar i min vagn. Sätter man dit tjockare reglar får man större luftspalt. Men det kan förstås bli problem med att få dynorna i sofforna att passa, om man ändrar på det viset.
Men det är säkert något att tänka på när man tittar på vagn. Om man har för avsikt att använda den när det är kallare än +10°C eller så. Jag har ju en tyskbyggd vagn, som av ett antal förståsigpåare anses helt värdelös när det är kallt ute. Men det verkar ändå som om någon tysk frusit någon gång, för vissa för vinterbruk väsentliga saker har de uppenbarligen tänkt på.
:
Betygsättning:
0
Det kommer i alla fall rejält med värme upp vid fönstren, när pannan fått upp farten.
Följande 1 användare säger tack till dig apersson850 för detta inlägg:1 användare säger Thank You to apersson850 for this post
• Ljusne-Håkan
:
Betygsättning:
0
Ja, då var de illa ute. Det verkade som om de blivit fartblinda, tyskarna, och konstruerade allt exklusivare och dyrare vagnar, i tron att det alltid skulle finnas kapitalstarka kunder som ville köpa dem. När världsekonomin började dyka försvann de flesta av kunderna som var villiga att betala så mycket för en husvagn.
Men oavsett är reglarna inte så tjocka att de kan kompensera för 20 cm i större bredd på min 250 vagn, jämfört med en 230. Så de gör något annat också, för att få ihop det. I min förra Tabbert, som också var en 250 bred vagn, skickades det med några extra "bäddklossar", som man skulle fylla ut med, då dynorna inte räckte ihop på en bredare vagn. Det var ett annat sätt att kunna ha samma dynor i olika breda vagnar. Kanske, jag tittade inte på någon 230, men tänkbart är det i alla fall.
Följande 1 användare säger tack till dig apersson850 för detta inlägg:1 användare säger Thank You to apersson850 for this post
• Sokrates