Trådar: 1
:
: 3
Ansluten: 2024 Aug
Betygsättning:
0
2024-08-09, 10:08
(Detta inlägg var senast redigerat: 2024-08-09, 16:08 av Jonas.)
Hej, jag har ett konstigt fenomen som jag inte kan hitta att nån annan tagit upp så jag tänkte kolla om nån kan hjälpa mig.
Min panna verkar funka som den ska ända till den ska starta andra gången alltså på inne termostaten så går den in i felläge och jag måste fram å återställa på pannan å då funkar den igen tills den ska stara gång nr. 2.
Det har funkat nån gång vi varit ute, just nu är vi ute å då har det funkat 2 av 4 nätter men jag har noterat att den då bara jobbat med 1 brännare då det lyst grön inne.
Har provar å dra en ny jordkabel fram till pannan,mät så jag har bra volt fram till pannan och det är lika även om jag har 230v inkoppl
Mvh Jonas
Trådar: 30
:
: 71
Ansluten: 2017 Oct
Betygsättning:
0
Kan den bli för varm så den löser ut för överhettning när du försöker gång nummer två, månne?
Gissar bara. Har inte haft någon Primus sen 1990.
Trådar: 39
:
: 2.494
Ansluten: 2018 May
Betygsättning:
1
Nu vet jag inte om exakt DEN pumpen stämmer i mått. Kolla att den är 12 volt och att slangarna passar sen är det bara plus och jord. Sätter du isolerade kabelskor på stiften i pumpen så kan det inte bli några gnistor om de sitter på ordentligt.
På vår vagn satte jag en begagnad pump från bilskroten. De satt på några äldre VW-modeller som cirkulationspump för vattnet men ser att nya går att hitta till vettiga pengar. Kvaliteten på Primus egen pump är nog inget de springer runt och skryter om ändå så man kan lika gärna skaffa billigare alternativ.
Luft kan också ställa till med en del cirkulationsproblem
Skickat från min moto g(8) power lite via Tapatalk
Trådar: 39
:
: 2.494
Ansluten: 2018 May
Betygsättning:
1
2024-08-17, 08:08
(Detta inlägg var senast redigerat: 2024-08-17, 08:08 av LMC400.)
Är du säker på att pumpen går hela tiden när pannan går. Jag hade samma fenomen på vår. Till slut fick jag stå ute vid pannan och lyssna på pumpen när pannan startade upp. När den inte ville komma igång knackade jag på pumpen och då hoppade den igång. Verkade som den hade svårt att börja snurra ibland men gick bra ibland.
Det kan säkert vara något helt annat fel men som du beskriver det så är det samma beteende som vi fick på vår. Ström kom alltid fram till pumpen så det var något mekaniskt fel.
Du kan kanske lyssna ute vid pannan. Om den går på gasol och pumpen inte snurrar så kokar pannan och stannar. Om gasolen brinner som den ska så är det inte mycket mer som ska hända än att pumpen ska transportera iväg varmvatten in i vagnen
Skickat från min moto g(8) power lite via Tapatalk
Följande 1 användare säger tack till dig LMC400 för detta inlägg:1 användare säger Thank You to LMC400 for this post
• Sokrates