Hemma på landet är täckningen i mobilnäten fortfarande ganska dålig. För att erhålla bästa möjliga mottagningsförhållande med mobiltbredband har jag 4G-modemet i fönstret i övervåningen. 3G fungerar bättre än 4G.
Kunderna kräver snabbare och bättre tjänster och det kan man bara leverera med 4- och 5g.
Samtliga operatörer har börjat avstängningen av sina 3g-basstationer på de platser där det är bra 4g- eller 2g-täckning. Operatörerna bestämmer sina egna tidsramar.
(www.di.se - 5g-nätet orsakar larmkaos – ”sätt stopp för försäljningen”)
Börjar se ett likartat mönster som när kopparnätet avvecklades trots att täckningen i mobilnäten var bristfällig. 3G-nätet kommer troligtvis att avvecklas trots att 4G-nätet är instabilt hemma.
Kunderna kräver snabbare och bättre tjänster och det kan man bara leverera med 4- och 5g.
Samtliga operatörer har börjat avstängningen av sina 3g-basstationer på de platser där det är bra 4g- eller 2g-täckning. Operatörerna bestämmer sina egna tidsramar.
(www.di.se - 5g-nätet orsakar larmkaos – ”sätt stopp för försäljningen”)
Börjar se ett likartat mönster som när kopparnätet avvecklades trots att täckningen i mobilnäten var bristfällig. 3G-nätet kommer troligtvis att avvecklas trots att 4G-nätet är instabilt hemma.
”Jag kanske ogillar din åsikt men jag försvarar med näbbar och klor din rätt att uttala den.”