Vissa delar av forumet är endast tillgängligt för registrerade användare. Det är kostnadsfritt att registrera sig på forumet. Vänligen Logga in eller Registera dig för att ta bort detta meddelande.

LMC400
(Camping Guru)
****

Datum för registrering: 2018-05-30
Födelsedatum: Inte specificerad
Lokal tid: 2019-10-17 at 11:10
Status: Offline

LMC400's Forum Info
Joined: 2018-05-30
Senaste besök: 2 timmar sedan
Total Posts: 457 (0,91 inlägg per dag | 9.02 procent av totala inlägg)
(Find All Posts)
Total Threads: 21 (0,04 trådar per dag | 2.84 procent av totala trådar)
(Find All Threads)
Tid spenderad On-line: 5 Dagar, 3 Timmar, 14 Minuter
Members Referred: 0
Total Thanks Received: 366 (0,73 per day | 9.07 percent of total 4036)
(Find All Threads Thanked ForFind All Posts Thanked For)
Total Thanks Given: 958 (1,9 per day | 23.74 percent of total 4036)
(Find All Thanked ThreadsFind All Thanked Posts)
Rykte: 1 [Details]
  
LMC400s Signatur
Weinsberg 550 QDK 2012. Utgår från Kristianstadstrakten.

Dieseloptimering 4
Dieseloptimering Dragbilar
Nollställde vid tankning innan Tauern Alm i Österrike idag. Med andra ord en rejäl stigning redan från start. Gick som mest i70 - 80 uppför på trean. Fyllde tanken med Shells Vpower diesel. Dyr som f-n men det blev helt klart mer kraft och mindre knackande från motorn när jag pressade på. Slutade efter drygt 40 mil idag med ett snitt på 0.76.
Boxen gör nog sitt men dieseln i Europa är bra mycket bättre än den som står till buds hemma.
Gjorde tidigare misstaget att tanka på macken som ligger precis i början av Tauern Alm. Påfarten har rejäl lutning för att sen gå rakt på backen som har 5% uppförslut. Fick ligga på ettan säkert en mil som en tönt. I år tog vi macken tidigare och tog sats så vi gick på backen i 110+ för att ha lite att ge på.
Ibland lär man sig av misstagen. 5% låter inte mycket men efter en stund ger sig åtminstone en liten koreansk dragare sig till känna och tappar fart.

Skickat från min LM-Q610.FG via Tapatalk