Vissa delar av forumet är endast tillgängligt för registrerade användare. Det är kostnadsfritt att registrera sig på forumet. Vänligen Logga in eller Registera dig för att ta bort detta meddelande.

Trådrankning:
  • 0 Vote(s) - 0 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Tecken på vikande högkonjunktur?
Är minskad försäljning hav husbilar och husvagnar ett tecken på att högkonjunkturen går mot sitt slut?

Morgan Stanley släpte under onsdagen en underviktsrekommendation på Dometic DOM.

Leveranserna av husbilar och vagnar kombinerat, minskade med 11 procent i USA i juni i förhållande till motsvarande period ifjol. Efter en nedgång med 2 procent i maj innebar detta den första gången på "många år" med två raka månader med minustal, påpekar investmentbanken.
(www.di.se - morgan-stanley-dometic-kan-fa-lida-av-vikande-husvagnsforsaljning)

Är detta ett tidigt tecken på en vikande högkonjuktur i USA?
”Jag kanske ogillar din åsikt men jag försvarar med näbbar och klor din rätt att uttala den.”
[-] Följande 3 användare säger tack till dig Sokrates för detta inlägg:
  • Hagbard, Månsson, Pyttan
Svara
Morgan Stanley ser ut att få rätt i sin förutsägelse, från i somras, om minskad försäljning av husbilar och husvagnar.

Amerikanska Thor Industries, som är en tillverkare av husvagnar och husbilar, sålde mindre än väntat i första kvartalet i det brutna räkenskapsåret.

Nettoomsättningen landade på 1,76 miljarder dollar (2,23), mot väntade 1,92 miljarder dollar enligt Refinitiv IBES.

. . .

I sektorn finns svenska Dometic . . . som tillverkar kylskåp till just husbilar, husvagnar och andra fordon. Deras största marknad är Americas som inkluderar USA. Dometic-aktien faller 5,5 procent på Stockholmsbörsen.

(www.di.se - Dometic faller efter svaga signaler från amerikansk husbilsjätte)
”Jag kanske ogillar din åsikt men jag försvarar med näbbar och klor din rätt att uttala den.”
Svara

Bookmarks

Växla forum:

Forummedlemmar som tittar på denna tråd: 1 Gäst(er)